به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زاده روز یکشنبه در دهمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج تربت حیدریه این وضعیت را زیبنده تربت حیدریه ندانست و گفت: اکنون دست کم نیمی از جمعیت این شهرستان درگیر پرونده های قضایی هستند.
وی لازمه حل این مشکل را فرهنگ سازی خواند و افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در فقر فرهنگی دارد که نگاهی به پنج جرم نخست شهرستان شامل تصادفات، توهین به اشخاص، سرقت، ضرب و جرح عمومی و رانندگی بدون گواهینامه این مطلب را اثبات می کند.
رئیس کارگروه اجتماعی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک حرکت فرهنگی شکل گرفته و اکنون باید بررسی شود چه میزان از اهداف و آرمانهای ترسیم شده در این نهضت محقق شده است.
ابراهیم زاده افزود: آنچه امروز نهضت اسلامی را از سایر نهضت ها متمایز کرده، حاکمیت روح اسلام، قرآن و پیامبر(ص) بر این نظام است و حال باید دید آیا این یک شعار است یا در اعمال و رفتار جامعه بروز و ظهور یافته است.
فرمانده سپاه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه مجمع عالی بسیج مقابل هیچ اداره ای نیست، گفت: اولویت نخست مجمع در کنار دستگاه های اجرایی، رفع مشکلات شهرستان در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در همه زمینه ها است.
سرهنگ پاسدار علی نیک افزود: خیلی از افکار و ایده ها در ذهن نخبگان و فرهیختگان جامعه نهفته و به مرحله اجرا نرسیده و این مجمع سعی دارد ضمن برقراری ارتباط با نخبگان، این طرح ها و ایده ها را به مرحله عمل برساند.
سرهنگ نیک اظهار کرد: هر کارگروه در سال حداقل یک مشکل شهرستان را هدف گذاری و بر اساس آن فعالیت های خود را برای رفع آن برنامه ریزی کند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.