رئیس شورای سیاستگذاری این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: هدف همایش شناساندن حوزه میزبانی و گردشگری و ظرفیت جذب زائر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
احسان علوی افزود: حدود 320 نفر از هتلداران خراسان، اعضاء اتحادیه رستورانداران مشهد، مدیران شهرداری، جمعی از مدیران اداره میراث فرهنگی، برخی از فعالان و مدیران شرکتهای گردشگری و آژانسهای مسافرتی در این اجلاس حضور داشتند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این همایش گفت: نسبت به برندسازی در حوزه گردشگری مشهد بی توجهی شده و علت آن برخی تنگ نظریها و توجه نکردن به سرمایه های فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد است.
امیر شهلا افزود: سالانه بالغ بر 25 میلیون گردشگر داخلی و 2.5 میلیون گردشگر خارجی به مشهد سفر می کنند که به دلیل فقدان برنامه ریزی برای جذب این جمعیت ضریب ماندگاری زائر در این شهر به زیر 2.5 روز کاهش یافته است. این افراد پس از زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) دلیلی برای ماندن و گذران بی حاصل وقت خود در مشهد نمی بینند لذا به سفر خود را به این شهر پایان می دهند.
وی ادامه داد: احیاء شهر تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی می تواند به جذب و افزایش ماندگاری مسافران در مشهد کمک کند. امیدواریم با فعالیت اعضاء شورای پنجم شهر مشهد در خصوص شهر تاریخی توس شاهد رفع محجوریت و محرومیت از این منطقه باشیم.
نخستین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی مهر ماه پارسال در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.