محمد قانعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که سالهای قبل از کاهش ورود گردشگران خارجی به خصوص گردشگران عرب به مشهد این میزان 30 درصد و حتی بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: امسال تنها 15 درصد میهمانان هتلهای مشهد را گردشگران خارجی تشکیل دادند که این میزان با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه واحدهای اقامتی هتل بسیار کم است.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: کالا و خدمات ارائه شده از سوی هتلها و واحدهای اقامتی تاریخ و مدت مصرف دارد. در صورتی که اتاق واحد اقامتی یک شب خالی بماند دیگر خدمات دهی برای آن زمان پایان یافته و همین امر موجب وارد آمدن خسارت به سرمایه در این بخش می شود.
وی افزود: سرمایه گذاری برای ساخت هر هتل میلیاردها تومان است و باید برای حمایت از این صنعت متولیان امر گردشگری بیش از پیش همکاری نمایند.
قانعی ادامه داد: حمله به سفارت عربستان موجب کاهش دو سوم گردشگران خارجی ورودی به مشهد از آبان ماه 1394 تاکنون شده است. بهبود روند روابط با کشورها در ورود و خروج گردشگران خارجی تاثیر بسزایی دارد.
وی گفت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون بطور میانگین 60 درصد گنجایش هتلها در مشهد تکمیل شده است.
204 هتل با گنجایش 75 هزار نفرشب در خراسان رضوی فعال و مشغول ارائه خدمات هستند. 95 درصد این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر می باشند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.