حجت الاسلام مجید خداوردی عصر سه شنبه در 'همایش نذر اربعین' در مشهد افزود: حدود سه ماه است که با اعضای ستاد اربعین خراسان رضوی برای خدمت رسانی موکبهای مستقر در آیین اربعین حسینی امسال در حال اطلاع رسانی خدمات و هدایت کمکهای مردمی به سمت موکبهای امام رضا(ع) در عراق هستیم.
وی ادامه داد: موکبهای امام رضا(ع) متعلق به ستاد اربعین خراسان رضوی در نجف، کربلا و کاظمین عراق گنجایش اسکان 40 هزار نفر را دارند و همه آنها به صورت مردمی اداره می شوند.
مسئول جلب مشارکتهای مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: اربعین پارسال همه خادمانی که در ستاد اربعین خراسان رضوی عضو شدند علاوه بر تامین هزینه ها به مدت 20 روز در موکبهای مستقر در عراق به زائران خدمت رسانی کردند. 20 دستگاه اتوبوس با تامین هزینه 500 میلیون ریال در اختیار زائران تا مسیر کربلا گذاشتند و در برخی موکبها روزانه 30 هزار پرس غذای گرم در مجموع با هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به زائران عرضه کردند.
وی افزود: این ستاد تاکنون از هیچ نهاد دولتی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی کمک نخواسته و فقط مردم تامین کننده همه هزینه ها برای پذیرایی از زائران بوده اند.
حجت الاسلام خداوردی به هزینه های بالای خدمتگزاری به زائران اشاره و بیان کرد: فقط برای برپایی ایستگاههای صلواتی مربوط به دهه نخست محرم در مشهد مردم نزدیک به 30 میلیارد ریال هزینه می کنند تا از عزادران پذیرایی نمایند.
وی ادامه داد: امسال برای موکبهای امام رضا(ع) در مسیر پیاده روی اربعین حسین 20 هزار مترمربع موکت و 50 هزار تخته پتو نیاز داریم و اگر در طول سال هر فرد فقط 10 میلیون ریال بتواند برای نذر اربعین کمک کند مبلغی که جمع آوری می شود پاسخگوی خدمت رسانی شایسته به زائران خواهد بود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.