به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز سه شنبه در همایش طلایه داران هدایت افزود: از سوی دیگر روحانیان باید توجه داشته باشند ضرورت تبلیغ تداوم است و پیام آن با تکرار و استمرار به نتیجه می رسد.
وی بر توجه و حساسیت مردم نسبت به سخنرانان در مساجد تاکید و اظهار کرد: از این رو مبلغان باید علاوه بر آنکه با دانش روزآمد سخن می گویند، در تبیین و تفهیم مباحث دینی صبر و مداومت به خرج بدهند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه نیز از اعزام بیش از 200 مبلغ به شهرستان های تربت حیدریه و رشتخوار خبر داد و گفت: 160 نفر از این تعداد روحانیان طرح هجرت و 60 نفر روحانیان طرح مستقر هستند.
حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان افزود: روحانیان طرح هجرت شامل 40 روحانی اعزامی از مشهد، 20 روحانی اعزامی از قم و بقیه روحانیان بومی شهرستان های تربت حیدریه و رشتخوار می شود.
وی گفت: از روحانیان انتظار می رود ضمن آنکه با اطلاعات به روز شده بر منبر حاضر می شوند، مدت زمان سخنرانی خود را دراز نکنند تا مبادا موجبات خستگی مخاطبان را فراهم آورد.
وی از نحوه برنامه ریزی مجالس دینی و دادن زمان در ابتدای جلسات به روحانیان نیز انتقاد کرد و گفت: این سنت غلط در سال های اخیر باب شده و بنوعی روحانی مجلس گرم کن مداح تلقی شده و حال آنکه وعظ و خطابه به معنی روشنگری و آگاه کردن مردم است و باید بهترین و شلوغترین زمان مجالس به آنها سپرده شود.
در سطح شهرستان تربت حیدریه 363 باب مسجد، 33 تکیه و 200 هیات عزاداری وجود دارد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.