مهدی برادران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دیدار ورزشی با حضور شخصیتهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از جمله رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می شود بلیت دیدار برای مردم نیز پنجشنبه و جمعه همین هفته در محل هیات فوتبال خراسان رضوی واقع در میدان تختی مشهد به فروش می رسد.
وی ادامه داد: با قبول مسئولیت مدیرعاملی موسسه تربیت بدنی آستان قدس خراسان رضوی توسط هاشمی جواهری نشستهای متعدد برگزار شد تا ورزشگاه امام رضا (ع) زیر بار بازی برود. البته نواقصی در این ورزشگاه وجود داشت که شورای تامین شهرستان مشهد و هیات فوتبال خراسان رضوی بر رفع آنها تاکید داشتند و فهرست آن هم در اختیار مجموعه آستان قدس رضوی قرار گرفته بود.
رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: با درایت مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی این نقایص که مقداری به چمن و نیمکتها و برخی مسائل دیگر مرتبط بود برطرف و دیدگاههای شورای تامین شهرستان هم تامین شد و هم اکنون ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آماده بهره برداری است.
وی افزود: تیم مقابل تیم منتخب مشهد در افتتاحیه ورزشگاه 'تیم کربلا' است که متعلق به باشگاهی با همین نام در شهر کربلای معلا می باشد. این تیم با در اختیار داشتن چهار بازیکن ملی پوش در لیگ فوتبال کشور عراق حضور دارد و به دعوت آستان قدس رضوی در این مسابقه حضور پیدا می کند.
برادران ادامه داد: تیم مشهد هم منتخبی از بازیکنان دو باشگاه مشهدی سیاه جامگان و پدیده است که با وجود درگیری در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران توافق کردند برای افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) تیم منتخب تشکیل دهند.
وی گفت: خسرومنش مدیریت تیم منتخب مشهد، اکبر میثاقیان مدیریت فنی، رضا مهاجری سرمربیگری و سرآسیابی و رهبر بطور مشترک سرپرستی این تیم را عهده دار شده اند. رضا عنایتی نیز به ‌عنوان کاپیتان تیم منتخب مشهد در این دیدار توپ می زند.
ورزشگاه 15 هزار نفری امام رضا(ع) مشهد اسفند پارسال به بهره برداری رسید اما تاکنون مسابقه فوتبال در برگزار نشده است. این مجموعه که مجهزترین ورزشگاه کشور محسوب می شود ظرفیت 15 تا 25 هزار نفر را برای تماشای مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته‌های فوتبال و دو میدانی دارد.
18هزار مترمربع سقف کابلی کششی با پوشش چادر ضدحریق برای جلوگیری از تابش مستقیم خورشید و نزولات جوی بر تماشاگران، 360 پروژکتور دو هزار واتی با وظیفه تامین چهار کلاس روشنایی فیفا و چهار کلاس روشنایی دو میدانی، سامانه صوت تحت شبکه شامل 65 دستگاه بلندگوی حرفه‌ای قابل کنترل از اتاق فرمان، نورپردازی سقف ورزشگاه در رنگهای مختلف جهت ارایه تصاویر زیبا و ایجاد جلوه‌های بصری به منظور جلوگیری از ایجاد سایه در زمین، سامانه نظارت تصویری استادیوم شامل 64 دستگاه دوربین تحت شبکه با قابلیت کنترل تماشاچیان، پیست تارتان استاندارد و مجهز با هشت خط مسابقه و قابلیت برگزاری همه ماده‌های ورزش دو و میدانی شامل پرتاب دیسک، چکش، دو سرعت، استقامت، پرش سه‌گام، پرش ارتفاع و پرش با نیزه از امکانات این ورزشگاه هستند.
‌سالن همایش 570 نفری با تجهیزات کامل جهت همایشهای فرهنگی علمی، برخورداری از زمین چمن طبیعی برابر با استانداردهای فیفا، سامانه گرمایش از کف و زه‌کشی جهت جذب آبهای سطحی، طراحی و نصب صندلیها با استانداردهای جهانی در دو رنگ آبی و سفید در دو کلاس عادی و جایگاه ویژه، 10 سالن چندمنظوره واقع در زیر سکوهای تماشاچیانبا هدف استفاده حداکثری از فضاهای موجود بخش دیگری از امکانات ورزشگاه تازه تاسیس امام رضا(ع) متعلق به آستان قدس رضوی است.
سالنهای چندمنظوره مجهز به لوازم ورزشی و تجهیزات ویژه علاقه ‌مندان رشته‌های کاراته، تکواندو، بدنسازی، جودو، بدمینتون، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، کونگ‌ فو و ژیمناستیک با ظرفیت روزانه پنج هزار نفر، توقفگاه خودرو با ظرفیت هزار و 200 دستگاه در شش طبقه به مجموع مساحت 40 هزار مترمربع و ‌نیز حدود 16 هزار مترمربع محوطه‌سازی با پیش‌ بینی قابلیت نصب گیتهای الکترونیک دیگر امکانات این ورزشگاه را در مشهد تشکیل می دهند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.