حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصفیه خانه از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه 700 میلیارد ریال و به روش B.O.T یا خرید تضمینی پساب در حال اجرا است.
وی گفت: طبق برآورد صورت گرفته این پروژه نیمه دوم سال 97 بهره برداری می شود ولی باتوجه به پیشرفت فیزیکی پیش بینی می شود زودتر از موعد به بهره برداری برسد.
او به ساخت 40 هزار واحد مسکن مهر در شهرجدید گلبهار اشاره و بیان کرد: برای افق 1405 پیش بینی شده جمعیت این شهر به 250 هزار نفر برسد. برای جمع آوری فاضلاب این جمعیت تصفیه خانه با ظرفیت 40 هزار مترمکعب در شبانه روز نیاز است.
شهرجدید گلبهار که برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر اجرا شده است با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است. ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه 'طرح جامع شهرهای جدید' به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با زیر پوشش بردن یک میلیون و900 هزار نفر، خدمات آبرسانی به ساکنان 73 شهر را در این استان(به جز کلانشهر مشهد) در بخش تامین و توزیع آب بر عهده دارد. شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای گلبهار، سبزوار ،گناباد، تایباد، تربت جام، قوچان و طرقبه در دست اجرا است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.