به گزارش ایرنا، این مدال های طلا و نقره مربوط به مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی است.
این پیشکسوت کشتی در تشریح دلایل اهدای مدال های خود به موزه حرم مطهر رضوی گفت: در سال 1377 که برای مسابقات کشتی جهانی آماده می شدم به مشهد سفر کردم که در دیدار تیم کشتی با مرحوم آیت الله طبسی، ایشان گفتند 'هر کس مدال طلا بگیرد، خادم حرم مطهر رضوی می شود'.
دبیر افزود: با خود عهد بستم که اگر از این پس مدالی به دست آوردم آن را به موزه حضرت امام رضا (ع) تقدیم کنم و از آن زمان تاکنون خادم بارگاه منور رضوی هستم و امروز به نذر خود عمل کردم.
وی در پاسخ به سوالی در باره شرایط فعلی ورزش کشتی گفت: اجازه دهید در مورد کشتی صحبتی نکنم و از زمانی که 'رسول خادم' رئیس فدراسیون کشتی شده است، سکوت کرده و نظری نمی دهم.
عضو سابق شورای شهر تهران افزود: هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک هستم و اگر فرصتی فراهم شود، در سیاست نیز فعالیت خواهم داشت.
موزه آستان قدس رضوی دارای 16 گنجینه از جمله گنجینه مدال است که با هفت هزار شی ء یکی از غنی ترین موزه های جهان اسلام به شمار می رود.
در گنجینه مدال موزه مرکزی آستان قدس رضوی، حدود 180 نشان قهرمانی از قهرمانان ورزشی و نخبگان علمی کشور به نمایش درآمده است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.