حمید صادقی روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در سبزوار افزود: به این واحدها در خصوص ایجاد آلودگی هوا اخطار داده شد که در صورت برطرف نکردن مشکلات آن، با تصمیم مراجع قضایی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: ماه گذشته یک کارخانه تولید آسفالت در مسیر جاده سبزوار - جوین در غرب خراسان رضوی، به علت ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شد.
صادقی افزود: از ابتدای امسال 10 مورد شکار غیرمجاز پستانداران شامل سه راس قوچ و هفت راس آهو و 42 مورد زنده گیری پرندگان سارگپه، دلیجه، جغد و بوتیمار در این شهرستان کشف شده است.
وی افزود: در صید غیرمجاز خزندگان نیز 27 حلقه افعی شاخدار و در بخش خرید و فروش حیات وحش زنده، پنج راس بره آهو، هفت طوق مرغ مینا و 18 طوق عروس هلندی از شکارچیان و واحدهای پرنده فروشی سبزوار کشف شده است.
صادقی ادامه داد: همچنین 2 قبضه سلاح مجاز تک لول ساچمه زنی، 263 تیر فشنگ و 200 گرم باروت از متخلفان و شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد که متخلفان شکار پستانداران، پرندگان، زنده گیری پرنده و صید غیرمجاز شکار، به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از ابتدای امسال در بخش آموزش و برای ترویج و افزایش آگاهی فرهنگ محیط زیست 100نفرساعت آموزش برای دانش آموزان با عنوان طرح یک ساعت با محیط بان برگزار شد.
صادقی گفت: همچنین 15 هزار پوستر، هزار و 700 تقویم زیست محیطی در راستای افزایش آگاهی و علاقه مندی مردم به مراقبت از محیط زیست منتشر و توزیع شد.
وی ادامه داد: 2 تفاهمنامه محیط زیستی با دانشگاه حکیم سبزواری با هدف همکاری علمی و پژوهشی با اداره تربیت بدنی جهت برگزاری مسابقات تیراندازی با سلاح های شکاری مجاز منعقد شد.
صادقی، تشکیل کارگروه پسماند شهرستان در فرمانداری سبزوار و پویش 'نه به نایلون' با توزیع 400 کیسه پارچه ای در هایپرمارکت ها، نانوایی ها و کتابفروشی های سبزوار با همکاری سمن بادغوث و حمایت مالی و معنوی دانشگاه حکیم را برخی از فعالیت های اداره محیط زیست این شهرستان در 6 ماهه نخست سال دانست.
قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری مناطق پروند و شیراحمد در سبزوار هستند.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است که از طریق چهار پاسگاه حراست و پایش می شوند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.