دبیرکل همایش بین المللی تغذیه در این مراسم به اهمیت تغذیه و نقش آن در ایجاد و پیشگیری از بیماریها اشاره و بیان کرد: همایش بین المللی تغذیه فرصتی ارزشمند و زمینه ساز تحولات مثبت در راستای بهبود تغذیه و سلامت در کشورمان به شمار می رود.
دکتر علی غیورمبرهن افزود: در این همایش 40 سخنران از کشورهای فرانسه، مالزی، ایتالیا، مصر، سوئیس، آمریکا، انگلیس، اتریش، پاکستان و افغانستان حضور دارند.
وی ادامه داد: همایش بین المللی تغذیه از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بین المللی با همکاری سازمانهای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، انجمن بیولوژی مولکولی آمریکا و انجمن تغذیه اندونزیایی برگزار شده است.
او گفت: شخصیتهای علمی برجسته ای همچون پروفسور سالوادور نامزد جایزه نوبل از انگلستان، پروفسور پارک نماینده یونیسف در ایران و نماینده سازمان بهداشت جهانی در قاهره از میهمانان برجسته این همایش هستند.
وی افزود: از 745 مقاله پذیرفته شده در همایش 120 مقاله در قالب سخنرانی و 625 مقاله در قالب پوستر با موضوعاتی همچون سرطان، چاقی، سندروم متابولیک، تغذیه در بیماران قلبی و مغزی، تغذیه در بیماران خاص و نانوفوتها ارائه می شوند.
همایش بین المللی تغذیه از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بالینی تا 17 شهریور جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.