خیرالله خادمی روز پنجشنبه در جریان سفر به کاشمر افزود: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت برای راه آهن چابهار - مشهد هزینه شد. اتمام این پروژه تحولی در منطقه شرق و ترانزیت بین المللی ایران ایجاد می کند.
وی همچنین گفت: به رغم اینکه 70 درصد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد اما همچنان با مشکلاتی مواجهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پارسال اعتباری دریافت نکرده اما از سایر منابع مالی مانند اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی برای سالهای آتی نزدیک50 میلیارد ریال دریافتی داشت.
وی در ادامه به وضعیت ارتباط کاشمر اشاره و بیان کرد: جاده شادمهر - کاشمر در این منطقه دو مسیر ترانزیتی اصلی را به یکدیگر ارتباط می دهد. در این چارچوب جاده شادمهر به انابد ارتباط اتوبانها را به یکدیگر متصل می کند و زمینه ای برای تبادل ترافیک در منطقه است.
خادمی ادامه داد: برای این مسیر اگر ردیف اعتباری اخذ شود دوبانده شدن آن به صورت استاندارد جزو وظایف وزارت راه می شود. طول جاده شادمهر - انابد 100 کیلومتر است و امیدواریم با بهره برداری از باند دوم آن منطقه از منافش بهره مند شود. با چهارخطه شدن این جاده نیز دیگر شاهد سوانح رانندگی و تلفات جانی در آن نخواهیم بود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت باند دوم جاده کاشمر - شادمهر به صورت بتن غلطکی انجام می شود اما تاکنون اعتبار مناسبی که به اجرای آن شتاب دهد اختصاص نیافته است.
بهروز بنیادی افزود: این پروژه مربوط به سال 84 است اما بعد از 12 سال حتی یک کیلومتر از باند دوم آن به بهره برداری نرسیده است.
پروژه دوبانده شدن جاده 56 کیلومتری شادمهر - کاشمر از مصوبات اجرا نشده دولت دهم می باشد که اجرای آن در چارچوب فعالیت دولت یازدهم محقق شد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.