به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از چندین پروژه در شهر جدید گلبهار در جمع خبرنگاران افزود: امسال میزان تورم در بخش مسکن از تورم بخش عمومی کشور هم کمتر بوده؛ هر چند تورم در کشور کنترل و یک رقمی شده است.
وی گفت: سیاست دولت توانمندسازی مردم بوده و خوشبختانه اجرای این سیاست جواب داده و هم اکنون شمار افراد ثبت نام شده در صندوق پس انداز مسکن از 260 نفر عبور کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رشد سه ماهه امسال در بخش بازار مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد بود و این بخش نه تنها رشد منفی نداشت بلکه عقب ماندگی های گذشته را جبران کرد.
وی بیان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بر عدم اتکای به منابع دولتی استوار بود زیرا رشد متکی به منابع دولت با توجه به گرفتاری ها و مشکلات آن چندان قابل تحقق نیست و رشد پایدار تنها با اتکای به منابع مردم محقق می شود.
آخوندی اظهار کرد: هم اینک در مسیر پیشروی به سوی رونق باثبات در بازار مسکن هستیم و مدلی که وزارت راه و شهرسازی در این بخش دنبال می کند، اتکای به ظرفیت های بخش خصوصی در خود شهرها اعم از بافت قدیمی و بافت حاشیه ای، بدون مداخله دولت است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دولت درباره واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی، گفت: این واحدها به هر یک از دستگاه های اجرایی که متقاضی باشند، واگذار می شود.
وزیر راه و شهرسازی در باره آزادراه مشهد – چناران – قوچان نیز گفت: این آزادراه به طول 120 کیلومتر اجرا می شود که قطعه نخست آن به طول 53 کیلومتر با اعتبار هفت هزار و 480 میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته می شود.
آخوندی اظهار کرد: توسعه شبکه آزادراهی، سیاست وزارت راه و شهرسازی است و هم اینک در خراسان رضوی یک آزادراه از مسیر دوغایی به سمت شمال کشور و یک آزادراه از سبزوار به سمت مشهد در حال ساخت است.
به گزارش ایرنا، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی از یکهزار و 105 واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار، چندین پروژه روبنایی و زیربنایی شامل پارک مرکز شهر و هنرستان بهره برداری شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.