به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر فرزانه روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه در تربت حیدریه با اشاره به اهداف دهگانه انقلاب اسلامی، افزود: مبارزه با استکبار،‌ اصرار بر استقلال همه جانبه، پافشاری بر حفظ اصول دین، ایجاد وحدت ملت با امت اسلامی، لزوم توجه به ملل مظلوم و ستمدیده از دیگر آرمان های انقلاب مردم ایران بوده است.
وی وظیفه حوزه های علمیه را حفاظت و صیانت از این اهداف و آرمان ها و نظارت دقیق بر اجرای آن دانست و گفت: با این حال اما هنوز بر اساس این اهداف و آرمانها نتوانسته ایم آن طور که باید انسان بسازیم و افراد انقلابی را وارد صحنه کنیم و لذا تمام توجه حوزه های علمیه باید منطبق بر سیاست های مقام معظم رهبری که همانا تقویت حوزه های علمیه بر مبنای انقلابی گری است، متمرکز شود.
وی مذاکره و سازش با دشمن مستکبری که دل در گرو از بین بردن اسلام دارد، را ناممکن خواند و اظهار کرد: این را یک عالم دین خوب می فهمد که با استکبار نمی توان تعامل کرد، زیرا آنها به کمتر از نابودی نظام اسلامی رضایت نمی دهند.
فرزانه همچنین گفت: هر کس گمان کند که می توان با استکبار تعامل و سازش داشت، به یقین اهداف و آرمانهای انقلاب را نادیده گرفته و این غفلت ها ممکن است به حقیقت و روح نظام اسلامی آسیب جدی برساند.
امام جمعه تربت حیدریه نیز در سخنانی قدمت فعالیت حوزه های علمیه این شهرستان را مربوط به 200 سال قبل دانست و گفت: این شهرستان علما و فرهیختگان فراوانی به جهان اسلام معرفی کرده و اکنون چشم انداز 10 ساله حوزه علمیه تربت حیدریه انقلابی گری و تربیت محققان و اساتید برجسته برای اسلام تدوین شده است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: مدارس علمیه قطب، فولاد، هراتی، شیخ یوسفعلی و خسروی و موقوفات سرچشمه گرفته از آن برای تحصیل و تدریس علمای دین با حرکت های خیراندیش واقفانی چون محمدرضا لاری، ابوالقاسم هراتی، اسدالله مقیمی، محمدحسن فولاد و علی اکبر خسروی تاکنون توانسته علما و محققانی نظیر آخوند ملاعباس تربتی و آیات سیدمحمدباقر موسوی، سیدمحمدباقر طباطبائی، سیدابراهیم ربانی، شیخ عبدالله امامی، سیدصدرالدین ربانی، غلامرضا زهدی و شیخ ابراهیم سعیدی نژاد را تحویل جهان اسلام دهد.
عصمتی با بیان اینکه چشم انداز 10 سال آینده ما بر اساس تربیت هزار طلبه علوم دینی بر مبنای انقلابی گری و مدرسان و محققان حوزوی تدوین شده است، گفت: اکنون 550 طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه هراتی، مقیمی، فولاد و ریحانه الرسول(س) با حضور 60 استاد و مدیر در چهار مقطع سطح یک تا چهار مشغول تحصیل هستند.
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت حیدریه افزود: شورای آموزش، پژوهش و فرهنگی برای نظارت بر حسن اجرای برنامه های برگرفته از حوزه علمیه مرکز استان در حوزه علمیه تربت حیدریه تشکیل شده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.