محمدابراهیم افشاری روز سه شنبه در جریان بازدید از جایگاههای عرضه سوخت در مرز دوغارون شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور افغانستان که در مرز دوغارون رفت و آمد دارند یکی از اقدامات مناسب بود که در راستای مبارزه با قاچاق سوخت در معبر رسمی دوغارون صورت گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک روزانه 150 دستگاه کامیون ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و 50 دستگاه در بازارچه مرزی دوغارون رفت و آمد دارند. در صورت عرضه سوخت روزانه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به جایگاههای عرضه سوخت در مرز دوغارون روزانه افزون بر 200 هزار لیتر سوخت قانونی در بین ناوگان حمل و نقل عمومی افغانستان توزیع می شود.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: قیمت مصوب کنونی عرضه هر لیتر سوخت به این ناوگان 16 هزار و 300 ریال است. از ابتدای امسال تاکنون به دلایلی نامشخص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به تعهدات خود عمل نکرده و هم اینک توزیع سوخت در جایگاههای مرزی متوقف است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون فقط چهار میلیون لیتر سوخت از سوی شرکت فرآورده های نفتی به این جایگاهها عرضه شده که این موضوع نقش بسزایی در قاچاق سوخت به افغانستان از سوی سودجویان دارد.
افشاری ادامه داد: با اقدامات خوبی که در عرضه سوخت در شهرستانهای مرزی تایباد،تربت جام و خواف صورت گرفت صادرات سوخت، عرضه در باک و فروش سوخت مرزنشینان اجرا شد.
وی گفت: در این چارچوب پارسال قاچاق سوخت به افغانستان به میزان 60 درصد کاهش یافت. وقفه کنونی در عرضه سوخت و شکاف آن با حجم تقاضا عاملی برای قاچاق سوخت در منطقه مرزی شرق خراسان رضوی است.
گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله 18 کیلومتر شهر تایباد قرار دارد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.