معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این المپیاد علمی برای دومین سال متوالی با همکاری دانشگاه فردوسی، با استقبال خوب دانش آموزان مقطع متوسطه استان برگزار شد.
رضا صابری بیان کرد: پارسال این المپیاد تنها در یک رشته برگزار شد اما امسال در سه رشته علوم تجربی، ریاضی و ادبیات فارسی در سه مرحله آموزشگاهی، قطبهای آموزشی و استانی با رقابت میان دانش آموزان شرکت کننده برگزار شد.
وی با بیان اینکه در سطح آموزشگاهی شاهد مشارکت 168 هزار دانش آموز بودیم، افزود: در سطح قطب ها نیز 18 هزار دانش آموز به این رقابت ها راه پیدا کردند که در نهایت در مرحله استانی رقابت بین 526 دانش آموز انجام شد.
این مسئول گفت: این المپیاد با هدف فراگیری مهارت و فاصله گرفتن دانش آموزان از حافظه محوری و یادگیری تئوری برگزار می شود تا موجب رشد خلاقیت ها، مهارتها و توانمندی های دانش آموزان شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: امید می رود این المپیادهای علمی با توجه به استقبال خوب صورت گرفته از سوی دانش آموزان و نیز تاثیرگذاری خوب در افزایش توانمندی آنان، سال آینده در سطح ملی برگزار شود.
استان خراسان رضوی حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در خود جای داده که معادل یک میلیون و 200 هزار دانش آموز می شود.
دومین المپیاد علمی دانش آموزان استان خراسان رضوی از 11 شهریور ماه در مشهد آغاز شده بود.
7496/5132
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.