به گزارش ایرنا، علی اکبر اسماعیل پناه روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته تعاون افزود: کل تعاونی های این شهرستان 271 هزار و 904 نفر عضو دارند و از طریق آنها برای چهار هزار و 698 نفر ایجاد اشتغال شده است.
وی اظهار کرد:‌ تعاونی های فعال شامل 308 تعاونی با 257 هزار و 512 نفر عضو و اشتغالزایی 2 هزار و 431 نفر و سرمایه 99 میلیارد و 177 میلیون ریال هستند.
وی گفت: پایان فعالیت تعاونی های مسکن، تغییر شغل، مهاجرت و ضعف فرهنگ کار گروهی، از مهمترین دلایل رکود تعاونی های این شهرستان است که موجب غیر فعال شدن 60 درصد آنها شده است.
اسماعیل پناه، تنها راه برون رفت از رکود تعاونی ها را اصلاح قوانین تعاون و تبیین فرهنگ کار گروهی عنوان و اظهار کرد: ناآشنایی اعضا با قوانین و حقوق خود، استقبال نکردن از دوره های آموزشی، علیرغم برگزاری رایگان این دوره ها توسط اداره تعاون یا آموزشگاه های طرف قرارداد، و نیز کم توجهی به نقش و اهمیت دانش مدیریت در اداره شرکت ها مهمترین موانع رونق بخش تعاون است.
وی همچنین از کمبود سرمایه، بازاریابی و فروش به عنوان مهمترین معضل تعاونی ها از نگاه بخش تعاون یاد کرد.
وی گفت: مجموع تعاونی های فعال در بخش بانوان شهرستان تربت حیدریه 20 تعاونی با 157 عضو و اشتغالزایی 134 نفر و سرمایه اسمی 22 میلیون ریال است.
اسماعیل پناه به نوع فعالیت تعاونی های تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: بر حسب نوع فعالیت شرکت های تعاونی 47.5 درصد در بخش تولیدی، 40 درصد در بخش خدمات و 12.5 درصد در بخش توزیعی فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.