فریبا محمدیان روز یکشنبه در نشست با نواب روسای هیات های ورزشی خراسان رضوی در مشهد افزود: حضور دانش آموختگان رشته های ورزشی باعث می شود علاوه بر اشتغالزایی برای این قشر، فعالیتهای ورزشی و خودمراقبتی به صورت علمی در جامعه گسترش یابد.
وی طرح فعال کردن گردشگری ورزشی توسط هیات های ورزشی را فرصتی برای اشتغال دانش آموختگان حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: زیرساخت هایی نیز در فضای مجازی برای اشتغالزایی دانش آموختگان حوزه ورزش ایجاد شده است که این طرح هم اینک در شهرهای تهران، کرج و قزوین در حال اجراست و عده ای از این طریق مشغول فعالیت شده اند.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت، جوان گرایی و بهره گیری از ظرفیت های بانوان در اولویت قرار گرفته و در این راستا انضباط مالی، تدبیر و امید برای اشتغال و تولید مورد توجه ویژه است که هیات های ورزشی در این مورد باید اهتمام داشته باشند.
وی افزود: آمایش منابع مالی و مادی توسط هیات های ورزشی باعث می شود که بتوان از ظرفیت فضاهای ورزشی در شهرهای همجوار نیز در خصوص کمبود سالن و فضای ورزشی بهره گرفت.
معاون وزیر ورزش و بانوان اظهار کرد: به هیچ عنوان در فعالیت های ورزشی که در ماموریت فدراسیون هاست نمی توان با تفکر هزینه از منابع دولتی پیش رفت، فلسفه تشکیل هیات های ورزشی این است که بتوانند از منابع مالی و انسانی بهره گیرند و هیات ها باید کار اقتصادی انجام دهند.
وی گفت: هدف از تشکیل فدراسیون ها و هیات های ورزشی این است که انواع سمن ها برای حمایت از رشته های مختلف ورزشی پرورش یابند و انواع استعدادهای انسانی در رشته های مختلف احصا شوند.
محمدیان با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات ورزشی در بخش بانوان افزود: 49 درصد از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند اما سهم آنان از اعتبارات بخش ورزش 30 درصد است که ما موافق این میزان اعتبارات نیستیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه، مبلغ حاصل از تخصیص 27 صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش در دو بخش عمرانی و جاری هزینه می شود و اجرای این طرح می تواند مشکل کمبود فضای ورزشی برای بانوان را حل کند.
محمدیان گفت: در این راستا باید همه هیات های ورزشی، توریسم ورزشی را در رشته های مختلف فعال کنند، یا در بخش تولید خدمات برای اشتغالزایی یا ارائه خدمات به زنان روستایی برنامه هایی طراحی و ارائه کنند تا با تصویب آنها بتوان از اعتبارات استفاده بهتری داشت.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: مشکل پخش برنامه های ورزشی بانوان در برخی رشته ها از شبکه سیما حل شده است و شبکه های خبر، ورزش و 3 بازی های برخی رشته های ورزش مربوط به بانوان را پخش می کنند.
وی اظهار کرد: طرح سنجش قامتی و حرکتی برای زنان روستایی که از سوی هیات های پزشکی ورزش بانوان ارائه می شود در واقع نوعی آموزش به زنان روستایی و حاشیه نشینی است که بیاموزند چگونه باید از خود مراقبت کنند.
وی با اشاره به مشکل دستمزد مربیان ورزشی نیز گفت: تلاش شده است این مشکل از طریق صندوق های حمایتی با تصویب دولت برطرف گردد که هم اینک این موضوع در دست بررسی است.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ورزش بانوان در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است که این رشد در نتیجه تلاش نواب روسای هیات های ورزشی بوده است.
کوروش صبوریان افزود: به طور قطع باید یک سوم اعتبارات حوزه ورزش به بانوان اختصاص یابد اما تخصیص اعتبارات با نرم واقعی آن فاصله زیادی دارد.
وی اظهار کرد: استعدادهای زیادی در ورزش بانوان خراسان رضوی وجود دارد و فعالان این بخش با حداقل امکانات و اعتبارات به توفیقات زیادی دست یافته و در بسیاری از رشته ها مدال آور بوده اند و تیم های ورزشی بانوان با کمترین هزینه بیشترین دستاوردها را داشته اند.
صبوریان با اشاره به کمبود منابع مالی و فضای ورزشی برای بانوان در خراسان رضوی گفت: این استان را نباید با استان های دیگر مقایسه کرد، زیرا خراسان رضوی فاقد اسپانسر یا حامی های قوی در بخش خصوصی است، صنایع این استان خرد و متوسط هستند و مانند استان های دیگر نمی توانند از ورزش حمایت کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: در برنامه ششم توسعه براساس اعتباراتی که در این بخش به استان اختصاص یافته، تدبیری اتخاذ شده است که برای ورزش بانوان این استان اماکن خاصی ایجاد شود تا بانوان به سهم واقعی خود در فضای ورزشی دست یابند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.