معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم روح ورزش را احترام به پیشکسوت توصیف و بیان کرد: ورزش بدون اخلاق جایگاهی در جامعه ندارد. ورزش درس اخلاق است و احترام به پیشکسوت یک ضرورت غیرقابل انکار در ورزش می باشد.
عبدالحمید احمدی افزود: ادارات کل ورزش و جوانان استانها باید در راستای اشاعه اخلاق در ورزش گام بردارند. سنتهایی مانند نصب پلاک افتخار باید ادامه دار باشد و به صورت کشوی اجرا شود.
معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان هم در این مراسم گفت: طرح پلاک افتخار در مشهد می تواند به صورت ملی نیز اجرایی شود.
فریبا محمدیان افزود: تکریم پیشکسوتان و بزرگان از آموزه های دینی است و پیشکسوتان سالیان سال به ما آموزش دادند که ورزش یک پدیده اجتماعی است و می تواند نسلها را بسازد. امیدوارم مراسم تکریم پیشکسوتان ورزشی و اعطای پلاک افتخار برای تمام ورزشکاران رقم بخورد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: احترام به پیشکوست یک اصل است و ورزش در کنار اخلاق و رعایت ارزشهای فرهنگی ارزشمند می شود.
کوروش صبوریان افزود: پیشکسوتان الگوی خوبی برای جوانان هستند و نباید از جامعه فاصله بگیرند. هدف از اجرای طرح پلاک افتخار معرفی هرچه بیشتر پیشکسوتان ورزشی به جامعه است.
همچنین مسئولان ورزشی کشور و خراسان رضوی امروز با حضور در منازل زوج پیشکسوت ورزشی مشهدی حسن حاجبی و طیبه حاجبی از پیشکسوتان بسکتبال و نیز محمدرضا صابری پیشکسوت دو و میدانی ضمن رونمایی از پلاک افتخار از آنها تقدیر کردند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.