نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: آنچه در حوزه علمیه مهم است اخلاص در درس خواندن، درس دادن، اثرگذاری و کارآمدی بیشتر در عرصه خدمت به امام زمان(عج) می باشد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: خدمتگذاری و اثر بیشتر نیازمند علم و دانش است زیرا فرد بیسواد نمی تواند در عرصه نوکری امام زمان(عج) اثرگذار باشد. باید ببینیم اثر وجودی ما در جبهه بقیه الله (عج) کجاست.
وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی حوزه فقط به معنای درس خواندن و درس دادن محض نیست. آدمی که بگوید درس بخوانیم که یک روزی به درد بخورد همان روز مورد نیاز نیز به درد نخواهد خورد.
امام جمعه مشهد همچنین گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هنجارهای انقلاب تداوم نیابد انقلاب قابل ادامه نیست. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون استکبار بی رحمانه تاخته اما این انقلاب با اقتدار و با وجود همه چالشها ادامه یافته و ندای مرگ بر آمریکا و استکبار را جهانی کرده است.
وی افزود: استکبار هم اکنون مستاصل و بی چاره در مقابل یک شیعه مومن و نواده پیامبر(ص) درمانده است و آیا این مساله چیزی به جز نتایج انقلاب است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: متاسفانه روند زندگی و معیشت به طرف رفاه، خوشگذرانی، عیاشی، تجملات و درآمد و سود بیشتر ازهر راهی در حال پیشروی و توسعه در جامعه است. اینکه هر کسی بتواند ما را از چنگ دشمن زودتر برهاند و سفره و اقتصاد ما را که مورد حمله استکبار است نجات دهد به دنبال او می رویم نه اینکه به دنبال کسی برویم که با استکبار بجنگد و سنگلاخ استکبار را هر چه زودتر از جلوی پای ظهور امام زمان(عج) بردارد.
وی گفت: کشور ما امروز درمیان دو جریان قرار گرفته که یکی می گوید انقلاب متعلق به سال 57 بود و تمام شد و باید طوری با همه دنیا بسازیم که خوراک، غذا، شکم، رفاه، آسایش، خوشگذرانی و عیاشی ما تامین شود تا جایی که چند وقت دیگر بازار عرق فروشی، فحشای رایج دوران ستمشاهی، عیاشی و اربده کشی و ساز و نوار مبتذل و مسموم در و دیوار کشور را بگیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: جریان دیگر معتقد است باید تا مرز جان دادن مبارزه کنیم و عمامه سفیدی که دارید یعنی کفن روی سر گذاشته اید و عمامه سیاه به معنی عزای ما است و این که تا حد مرگ بایستیم و مقابله کنیم.
وی ادامه داد: ما نوکر و لشکر بقیه الله(عج) هستیم. آیا باید بگذاریم هنجارها از بین برود و فسق و فجور نظام ستمشاهی و یک مزدور آمریکایی چکمه پوش بر این ملت، قرآن، اسلام، مملکت و آب و خاک مسلط شود و حکومت کند.
آیت الله علم الهدی گفت: باید در جبهه مقابله با کفر و استکبار مبارزه کنیم. هر چه داریم از در خانه امام زمان(عج) گرفته ایم و باید به پای او بریزیم. نباید با عملیات روانی در شبکه های اجتماعی و مجازی جا خورده و عقب نشینی کنیم بلکه باید از موضع قدرت با هر جریان کفر و استکبار مقابله نمائیم.

* تاکید استاندار خراسان رضوی بر نقش آفرینی حوزه علمیه مشهد
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از حوزه علمیه مشهد انتظار است برای تربیت طلبه های فاضل و عالم در کنار حوزه های علمیه قم و نجف به عنوان مراکز مهم تربیت طلاب ایفای نقش کند.
علیرضا رشیدیان افزود: مشهد مقدس به عنوان یک حوزه باسابقه و قدیمی باید بتواند نقش خود را در تربیت شاگردان امام صادق(ع) و سربازانی برای گسترش مکتب امام زمان(عج) در جامعه امروزی که مورد تهاجم فرهنگی دشمن است و نیازهای فقهی و مذهبی متعدد دارد ایفا کند.
وی ادامه داد: نقش حوزه علمیه در تربیت طلاب فاضل و پراکنش آنها در جامعه برای گسترش علم، فقه و عرفان صحیح منطبق با ارزشهای دینی ضروری است. امیدواریم ایام دهه ولایت شروع مبارکی برای حوزه های علمیه و طلاب باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان و مشهد افتخار میزبانی مضجع شریف امام رضا(ع) را دارند. امامی همامی که عالم آل محمد است.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.