سرهنگ رضا قدمگاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای یک زن در شبکه اجتماعی تلگرام موضوع توسط پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مشخص شد مردی با سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شاکی، اقدام به توهین و ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه‌ اجتماعی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی نموده و درخواست برقراری رابطه نامشروع داشته است.
او گفت: کارشناسان پلیس فتا متهم 21 ساله را که با شاکی در شرکتی خصوص همکار بود دستگیر کرده و وی پس از رویارویی با شواهد فنی بزه خود را پذیرفت. متهم اعلام کرد که با شاکی همکار بوده قصد ازدواج با وی را داشته اما به دلیل نداشتن شرایط لازم و اختلافات خانوادگی موفق به ازدواج نشد لذا برای انتقام با استفاده از اطلاعات شخصی وی اقدام به مزاحمت و تهدید کرده است.
فرمانده انتظامی قوچان افزود: فضای سایبری مکانی برای عقده‌گشایی و کینه‌جویی نیست. هر کس که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت، به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.