به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی عصر شنبه در آیین آغاز کار پارلمان مشورتی بانوان نیشابور افزود: در پنج ماهه اول امسال آمار طلاق استان در 13.2 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته، گفت: در این شاخص سرخس با کاهش 43 درصدی طلاق رتبه نخست را داشت و شهرستان های درگز، تربت جام، بردسکن، کاشمر و جوین به ترتیب با 41، 27، 26.2، 26 و 25 درصد در رده های دوم تا ششم قرار دارند.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح 'مهرانه در حوزه طلاق' و همچنین طرح 'ترسیم زنجیره ازدواج تا طلاق' در استان خراسان گفت: این اقدامات مداخله جویانه به کاهش آمار طلاق و رشد یک درصدی ازدواج در استان خراسان رضوی منجر شده است.
حسینی با اشاره به افتتاح پارلمان های مشورتی بانوان در شهرستانهای مختلف استان افزود: امروز بیش از آنکه زنان به حضور در جامعه نیاز داشته باشند جامعه نیازمند مشارکت نظام مند زنان است و پارلمان ‌مشورتی بانوان گامی در جهت باور و مشارکت نظام‌مند زنان برای توسعه جامعه است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید توانمندسازی بانوان در کنار فرصت سازی است و برای این کار باید الزاماتی به وجود آورد و پذیرفت که ما شایسته سالاری نداشته ایم لذا دولت الزام کرده است که 30درصد پستهای کلیدی در اختیار زنان قرار گیرد و در همین راستا دولت دوازدهم 8 سال سن‌مدیریت را کاهش داده است.
وی ادامه داد: پارلمان زنان باید در استان خراسان پایگاه شناسایی بانوان توانمند ایجاد کند تا از این طریق بانوان را در شبکه مدیریتی وارد کنیم.
وی تصریح کرد: پارلمان بانوان باید تلاش کند هر پنج شاخص سلامت اجتماعی را که شامل مشارکت اجتماعی، شکوفایی اجتماعی، انطباق پذیری، انسجام اجتماعی و پذیرش اجتماعی است در قالب پارلمان زنان محقق سازد.
امام جمعه نیشابور نیز در این نشست گفت: هر کس شایسته و دارای توانمندی باشد خداوند نگاه ویژه به اودارد بنابراین نگاه ما باید مبتنی بر شایسته سالاری به دور از نگاه جنسیتی باشد زیرا نگاه و تفکر جنسیتی دیدگاه دین مدارانه نیست.
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی افزود: باید زنان ما به این مساله توجه کنند که استعدادهای ذاتی شان را کشف کرده و بپرورانند و مانیز این استعدادها را در اتاقهای فکر و مدیریت استفاده کنیم.
معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: حدود یک سال از تشکیل پارلمان زنان در نیشابور گذشته و فعالیتهای موثری در این مدت، خصوصا در قسمتهایی که به حضور زنان نیاز بیشتری احساس می شده، انجام شده است.
سعید شیبانی افزود: پارلمان مشورتی بانوان نیشابور تا کنون چندین همایش و برنامه بزرگ ترتیب داده و همایش زن و سلامت نیز به همت همین پارلمان در ماه آینده ترتیب داده شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: با شروع به کار رسمی همه پارلمانهای مشورتی بانوان در استان خراسان رضوی تا پایان شهریور، پارلمان مشورتی بانوان استان که از متشکل از نمایندگان همه این پارلمان ها خواهد بود تشکیل می شود.
فرشته سلجوقی افزود: کمیسیون تخصصی اشتغال زنان که ذیل کارگروه تخصصی اشتغال استان شکل گرفته است تا امروز بیش از 587 طرح به ارزش ریالی بیش از 283 میلیارد ریال برای اشتغال 2 هزار و 997 زن مصوب کرده است.
رئیس پارلمان مشورتی بانوان نیشابور نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این پارلمان گفت: زمانی می توانیم بگوییم جامعه ای توسعه یافته هستیم که زنان در جامعه ما مشارکتی فعال داشته باشند.
مطهره سخاوتی افزود: طرح پارلمان زنان به ابتکار گروهی از بانوان نیشابوری در سال 95 تشکیل شد که هدف از آن توانمندسازی بانوان در تمامی عرصه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
شهرستان نیشابوردر 135 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: سعید صفارایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.