مجتبی مزروعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 700 میلیارد ریال از این حجم خسارت مربوط به کلات و بیشترین آن به میزان 420 میلیارد ریال به شالیزارهای برنج این شهرستان وارد شده است.
وی ادامه داد: به منظور جبران این حجم خسارت تاکنون چهار هزار متر لوله برای آبرسانی به باغها و شالیزارهای کلات اجرا و تحویل کشاورزان خسارت دیده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ماشین آلاتی نیز در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی کلات قرار گرفته تا بندهای آسیب دیده در این شهرستان لایروبی و ترمیم شوند.
وی افزود: همچنین سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در حال پیگیری مجوز کشت برنج و برداشت آب در نقطه صفر مرزی برای کشاورزان منطقه است که به زودی محقق خواهد شد.
مزروعی همچنین از خسارت 110 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی درگز خبر و ادامه داد: تاکنون سردهنه ها، کانالهای تخریب شده و سه رشته قنات در این شهرستان به شکل موقت بازسازی شده و بقیه اقدامات نیز در حال انجام است.
مزروعی ادامه داد: در ساعات اولیه سیل درگز و کلات که منجر به خسارتهای زیادی به بخش کشاورزی شد اینجانب به اتفاق مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستانهای کلات و درگز رفته و از نزدیک خسارتهای وارده را بررسی کردیم.
جمعه 20 مرداد گذشته جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز، سبزوار، فریمان، مشهد، نیشابور و قوچان 9 کشته و خسارات زیادی بر جای گذاشت. بیشترین حجم آسیب مربوط به شهرستانهای کلات و درگز بود.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم دو روز بعد از این سیل در راس هیاتی به همراه استاندار خراسان رضوی از مناطق سیل زده در این استان بازدید کرد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.