محسن بختیار روز پنجشنبه در مراسم آغاز و بهره برداری از 17 پروژه آب و فاضلاب در مشهد افزود: طی دولت یازدهم اقدامات خوبی در وزارت نیرو انجام شد و پروژه های بزرگی بهره برداری شد.
وی با اشاره به بهره برداری از 25 سد بزرگ در 19 استان کشور به ظرفیت آب 3.4 میلیارد مترمکعب، اظهار کرد: 9 سد بزرگ نیز به مرحله آبگیری رسید.
وی گفت: اجرای حدود 200 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی و بهره برداری از 18 تصفیه خانه آب از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش می باشد.
بختیار افزود : همچنین آبرسانی به روستاها از ابتدای دولت یازدهم کلید خورد و طی چهار سال گذشته پنج هزار 600 روستا به شبکه آب شرب سالم وصل شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون تمام شهرهای کشور و 82 درصد روستاها تحت پوشش شبکه آب شرب سالم هستند و این مهم در دولت دوازدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا کلیه روستاها تا پایان دولت به شبکه تامین آب شرب سالم متصل شوند.
وی گفت : در برق رسانی نیز اقدامات خوبی انجام شد و کلیه روستاهای با جمعیت بالای 10 خانوار برق رسانی و بیش از 2 هزار و2250 روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
بختیار افزود : همچنین با احداث 64 واحد نیروگاهی هشت هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شد و 30 واحد نیروگاهی در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر نیز به مرحله بهره برداری رسید و ظرفیت نیروگاهی در این بخش را به 350 مگاوات رساند.
وی اظهار کرد : کاهش تلفات برق نیز دردولت یازدهم از 15.2 درصد در شبکه توزیع به 10.7 درصد کاهش یافت .
وی گفت : در دولت دوازدهم باید توجه بیشتری به فعالیتهای نرم افزاری و تحقیق و کاهش هدررفت در بخش های مختلف داشته باسیم.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه کلانشهر مشهد رد اجرای پروژه های آزب و فاضلاب تا کنون به خوبی عمل کرده افزود : اخیرا با پیگیرهای انجام شده مقرر شده پروه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 225 هزار متر مکعب در شبانه روز و با 250 میلوین دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در مشهد آغاز شود که اقدام شایسته ای است.
وی ادامه داد : موضوع جمع آوری پساب و برنامه ریزی برای استفاده درست از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز باید در دستور کار آب و فاضلاب مشهد باشد .
به مناسبت هفته دولت، پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو و فرماندار مشهد 13 طرح آب و فاضلاب با 721 میلیارد ریال هزینه بهره برداری و عملیات اجرایی چهار طرح نیز با 161 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
هم اکنون 99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک، زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
آب آشامیدنی شهر مشهد از 420 حلقه چاه، سدهای دوستی، کارده، طرق و ارداک، قنات های امامیه و قاسم آباد و چشمه اندرخ تامین می شود.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.