به گزارش ایرنا حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی 17 طرح آب و فاضلاب در مشهد افزود: همه رفتارها و اقدامات در حوزه آب مشهد تا کنون برای رفع نیازهای روزمره بوده و برای حل مشکل آب مشهد در افق چندساله برنامه ای وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید تا پایان سال 95، استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز این کلانشهر پایان می یافت اما این مهم محقق نشد.
نماینده مشهد در مجلس ادامه داد: آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مشهد باید از پساب تصفیه شده که بخشی از آن به کشف رود سرازیر می شود، تامین شود.
وی گفت: پساب فاضلاب تهدیدی برای شهر مشهد بود و قرار بود پساب تصفیه شده بیرون از این شهر استفاده شود اما با پیگیری های انجام شده در مجلس مقرر شد این پساب از مشهد بیرون نرود لذا باید از آن برای آبیاری فضای سبز بهره گرفت.
حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: باید برای تامین آب شهر مشهد و استفاده بهینه از منابع موجود تلاش کرد و واقعیت های موجود باید برای مردم مطرح شود و بخشی از برداشت ها از منابع آبی کم شود.
نماینده مشهد در مجلس تاکید کرد: کم آبی و بحران آب در کلانشهر 3.5 میلیونی مشهد جدی است و باید هر چه زودتر برنامه ریزی ها و افق بلندمدت برای رفع و کاهش این بحران ترسیم شود.
به مناسبت هفته دولت، پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو و فرماندار مشهد 13 طرح آب و فاضلاب با 721 میلیارد ریال هزینه بهره برداری و عملیات اجرایی چهار طرح نیز با 161 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
هم اکنون 99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک، زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
آب آشامیدنی شهر مشهد از 420 حلقه چاه، سدهای دوستی، کارده، طرق و ارداک، قنات های امامیه و قاسم آباد و چشمه اندرخ تامین می شود.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.