حجت الاسلام سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح ارتقا امنیت اجتماعی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بهمن پارسال کار شناسایی اراذل و اوباش و شناسنامه دار کردن آنها در دستور کار دادستانی مشهد قرار گرفت.
وی ادامه داد: تاکنون افزون بر 600 نفر از افراد مشهور به اراذل و اوباش شناسایی، 150 نفر از این تعداد به دادسرا احضار و ارشاد و برای آنها پرونده و سجل کیفری تشکیل شده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در امور جرائم خاص گفت: اجرای این طرح با بررسیها و همکاری نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، مردم و قرارگاه شهید برونسی صورت گرفته و در چارچوب آن فعالیت اراذل و اوباش رصد می شود. اراذل و اوباش تاکنون افراد شناسایی شده همه مرد هستند.
وی افزود: در این طرح اتباع بیگانه که فاقد مجوز اقامت هستند و سابقه شرارت داشته اند نیز شناسایی و با هماهنگی دادستان مرکز خراسان رضوی و رئیس کل دادگستری به ارودگاه برای طرد از کشور تحویل داده شده اند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: سیاست دستگاه قضا، دستگاه امنیتی اطلاعاتی و نیروی انتظامی ایجاد امنیت در سطحی است که شهروندان با آرامش بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند. هم اکنون با توجه به وجود ناامنی در کشورهای منطقه نه تنها از امنیت خوبی برخورداریم بلکه همان مقدار کم تحرکات را هم نمی پسندیم.
وی بر برخورد شدید و در چارچوب قانون با عاملان ایجاد اخلال در امنیت تاکد و بیان کرد: طرحهای ارتقا امنیت اجتماعی در این راستا اجرا و افراد مخل امنیت در عرصه اموال، جان، ناموس، روح و وروان شهروندان دستگیر می شوند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در امور جرائم خاص گفت: مجازات افراد سابقه دار را تشدید و از تمام اختیارات قانونی برای ارتقا امنیت استفاده می کنیم. تنها دستگاه قضا و نیروی انتظامی و امنیتی نمی توانند در برقراری امنیت دخیل باشند لذا باید حمایت و تعامل دولت نیز وجود داشته باشد.
دیروز در چارچوب اجرای طرح ضربتی ارتقا امنیت اجتماعی در کلانشهر مشهد 500 سارق، معتاد و اراذل و اوباش دستگیر و 38 قبضه سلاح سرد و گرم از آنها کشف شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.