علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسم آغاز فعالیت سامانه سراسری پرداخت الکترونیک از طریق بانکواره در مشهد افزود: در حوزه طرحهای تکاپو نیز 320 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود. در حوزه گردشگری هم پنج هزار و 800 میلیارد پروژه در حال ساخت است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی خراسان رضوی هم 997 میلیارد تومان پروژه در دست انجام است که برای استقرار و تکمیل آنها باید بگونه ای اقدام شود تا بخش خصوصی بتواند به کار خود ادامه دهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در درازمدت این واحدها وقتی به تولید برسند می توانند درآمد کشور را از حوزه مالیات افزایش دهند اما در کوتاه مدت باید با آنان تعامل و حمایت کرد تا شکل گرفته و تقویت شوند.
وی هدف دولت را کاهش وابستگی بودجه اجرایی کشور به درآمدهای نفتی ذکر و بیان کرد: این امر جز با شفاف سازی، ساماندهی، تقویت نظام مالیاتی و عوارض به صورت شفاف، قانونمند و حساب شده محقق نمی شود اما در عین حال باید شرایط مختلف تولید و تولید کنندگان و کارآفرینان را نیز در نظر گرفت.
رشیدیان با قدردانی از عملکرد نظام بانکی در خراسان رضوی به دلیل همکاری خوب و نزدیک با بخشهای خصوصی و تولیدی افزود: نتیجه عملی این همکاری رشد در تولید و اشتغال خراسان رضوی است چنانکه این استان پارسال با با هشت درصد جمعیت کشور 16 درصد اشتغال را در سطح کشور ایجاد کرد. همکاری مثبت وزارت اقتصاد و دارایی تاثیر مثبتی در توسعه اشتغال داشته است.
وی در مورد ظرفیتهای بند واو تبصره پنجم قانون بودجه نیز گفت: پارسال در بحث تهاتر بدهیهای دولت و مطالبات دولت از بخش خصوصی و بالعکس 50 میلیارد تومان تسویه شد و خراسان رضوی رتبه نخست کشور را کسب کرد.همچنین از ابتدای امسال تاکنون 330 میلیارد ریال پرونده برای استفاده از ظرفیت اوراق تسویه به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شده است.
استاندار خراسان رضوی در مورد اسناد خزانه اسلامی هم گفت: پارسال 1900 میلیارد ریال در این حوزه جذب شد. در حوزه پروژه های عمرانی هم که نیازمند تامین نقدینگی است اسناد خزانه اسلامی کمک بسیار خوبی می باشد اما انتظار است از محل اعتبارات شاخصهای توسعه ای استان در بحث کمکهای فنی و اعتباری رقم نقدینگی مربوطه بطور کامل تخصیص یابد.
وی همچنین هدف اجرای طرح سامانه سراسری پرداخت الکترونیک را شفاف سازی نظام خزانه داری و مدیریت مالی در حوزه دولتی اعلام و بیان کرد: نظام بودجه ریزی کشور فراز و نشیبهای زیادی داشته، به ویژه ظرف دهه گذشته و در برنامه های پنج ساله توسعه هم تغییراتی در آن ایجاد شده است.
رشیدیان افزود: در سالهای اخیر وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه خزانه داری کشور اقدامات وسیعی در حوزه مالی و مدیریت منابع مالی انجام داده اند که مبتنی بر تفکر علمی و بر اساس نیاز کشور برای شفاف سازی در حوزه گردش مالی و نیز سرعت بخشیدن به امور و جلوگیری از تاخیراتی بود که دستگاهها را به ویژه در استانها دچار مشکل می کرد.
وی ادامه داد: پروژه سراسری پرداخت الکترونیکی در راستای شفاف سازی مالی می تواند انضباط مالی ایجاد کرده و هم سرعت لازم را به مسائل مالی دولت داده و نتایج خوبی در راستای اهداف انقلاب و نظام داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به درآمدهای استان اشاره و بیان کرد: در بحث حصول درآمدها فقط امسال نسبت به پارسال در همین مدت رشد دو درصدی داریم اما نسبت به سقف درآمدی مصوب و تعیین شده برای استان 29 درصد عقب هستیم زیرا طی سالهای اخیر جهشهای سقف درآمدی هر سال نسبت به سال قبل خیلی فراتر از ظرفیتهای استانی بود.
وی گفت: در عین حال برای خراسان رضوی در حوزه ایجاد اشتغال و رونق تولید هدفگذاریهایی شده که در این راستا باید بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای کار و تولید بیابد. از این رو باید در وصول درآمدها به ویژه مالیاتها به نوعی انعطاف داشت تا بخش خصوصی بتواند در این حوزه توان و تلاش و انگیزه خود را به کار بندد.
رشیدیان افزود: امروز انتظار آن است که این جهش سقف درآمدی منطقی تر شود تا استان در عین رشد درآمدی منطقی از ظرفیت مازاد درآمد هم بهره گیرد.
سامانه پرداخت الکترونیک آذر پارسال در استانهای تهران و البرز بطور آزمایشی راه اندازی شد و امسال با تجهیز همه استانها و تکمیل فعالیت آن در خراسان رضوی بطور کامل اجرایی شد. در قالب این سامانه برداشت متمرکز از حسابهای دولتی که تاکنون به اشکال مختلف انجام می شد سامان یافته و به صورت پرداخت الکترونیکی از یک حساب به یک حساب یا چند حساب و به سرعت در سطح کشور انجام می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.