محمد عباس زادگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه تمام شده یک مترمکعب آب در خراسان رضوی 11 هزار و 268 ریال است که فقط چهار هزار و 998ریال آن از مشترکان اخذ می شود.
وی ادامه داد: توجه به بحث اقتصاد آب یکی از راهکارهای کنترل و مقابله با کم آبی به شمار می رود و اهمیت بسزایی در خروج از بحران آب در کشورمان به ویژه استان خراسان رضوی دارد.
معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هم اینک تمامی شرکتهای آب و فاضلاب به دلیل فقدان اخذ قیمت واقعی آب زیانده هستند. ارزش آب در سبد هزینه خانوارهای ایرانی کمتر از لوزام آرایشی است. سهم هزینه برای لوازم آرایشی در سبد هزینه خانوارهای ایرانی دو درصد و سهم آب 59 صدم درصد برآورد شده است.
وی افزود: مشارکت سرمایه گذاران و مشارکت مردم بدون توجه به ارزش اقتصادی آب امکانپذیر نیست. گر مصرف کنندگان قطره ای از یک بطری آب معدنی را هدر نمی دهند بخاطر این است که قیمت واقعی آن پرداخت می شود.
عباس زادگان ادامه داد: خراسان رضوی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و مدیریت مصرف آب در بخشهای مختلف کشاورزی، شرب و صنعت راهکار اصلی مقابله با بحران آب در این خطه است. این در حالی است که اکنون بیش از 30 درصد آب تولیدی به علت فرسودگی شبکه ها و مشترکان غیرمجاز هدر می رود.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با زیر پوشش قراردادن یک میلیون و 200 هزار نفر خدمات رسانی به ساکنان 73 شهر را در این استان(به جز کلانشهر مشهد) بر عهده دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.