به گزارش ایرنا، منصور برغمدی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اجرای طرح های مزبور 85 درصد اعتبارات توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان تامین می شود.
وی ادامه داد: پنج میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار آبیاری کم و تحت فشار شهرستان سبزوار به صورت خودیاری کشاورزان و 31 میلیارد و280 میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی تامین شده است.
برغمدی گفت: هم اکنون آبیاری تحت فشار و کم فشار در سطح 2 هزارو 442 هکتار دیگر از کشتزارهای شهرستان سبزوار با اعتبار 112 میلیارد و332 میلیو ن ریال در دست اجراست.
وی افزود: در سال زراعی جاری انتقال آب کشاورزی با لوله نیز در 10 کیلومتر از اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتبار 6 میلیارد ریال انجام شده و در سطح 55 کیلومتر دیگر با اعتبار 33 میلیارد ریال در دست اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت کیلومتر کانال بتنی انتقال آب با هزینه چهار میلیارد و550 میلیون ریال از طریق کمک بلاعوض و دولتی در سطح اراضی این شهرستان به اتمام رسیده است.
برغمدی افزود: با اجرای 6 طرح استخر ذخیره آب کشاورزی و استخر 2 منظوره پرورش ماهی با هزینه 10 میلیارد و 340 میلیون ریال، 800 متر مکعب آب کشاورزی در این شهرستان ذخیره شد.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و نیز افزایش روزافزون تقاضای آب، با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، کم فشار و انتقال آب با لوله و ایجاد کانال بتنی، عملکرد آب مصرفی بخش کشاورزی در شهرستان سبزوار افزایش یافته است.
شهرستان سبزوار دارای 54 هزار هکتار کشتزار، 19 هزار هکتار عرصه باغی و حدود 20 هزار بهره بردار بخش کشاورزی است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.