به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: این طرح ها شامل آبیاری تحت فشار در بخش جنگل، 2 هزار متر لوله گذاری و استخره چند منظوره ذخیر آب کشاورزی در روستای کریم آباد این شهرستان است.
محمد رضا عباسپور افزود: یکی از وظایف مراکز خدمات جهاد کشاورزی‌، انتقال دانش به باغداران است تا یافته‌ های جدید علمی به کشاورزان منتقل شود.
وی از کشاورزان خواست با مطالبه‌ گری به مراکز خدمات این اداره مراجعه و اطلاعات جدید را دریافت کنند و با بهره ‌گیری از یافته ‌های جدید و بهره ‌برداری مناسب از آب و خاک، عملکرد در واحد سطح را افزایش دهند.
وی مشکل اساسی منطقه رشتخوار را کمبود آب دانست و اظهار کرد: طی سال جاری مطالعه برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سه هزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان انجام شده که در 2 هزار هکتار در حال اجراست.
عباسپور گفت: تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.
فرماندار رشتخوار نیز در این مراسم خواستار نهادینه شدن سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات شد و گفت: در سالجاری 2 هزار هکتار از مزارع و زمین های کشاورزی رشتخوار به این سامانه مجهز می شود.
خالقداد عرب افزود: جهاد کشاورزی باید نسبت به تبیین اهمیت این طرح و تشویق کشاورزان به اجرای آن اقدام کرده و آن را در اولویت کار خود قرار دهد.
وی همچنین نسبت به بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی هشدار داد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی و خشکسالی کم سابقه، باید در بهره برداری و استفاده از آب صرفه جویی شود.
وی همچنین از افتتاح 51 طرح عمرانی، کشاورزی، خدماتی و آموزشی با هزینه 120 میلیارد ریال طی هفته دولت در رشتخوار خبر داد.
شهرستان رشتخوار حدود 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان حدود هفت هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
7493 / 6053 خبرنگار: حسین خاکشور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.