محمد دانشگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای این استان در ابتدای دولت یازدهم 66 درصد بود که اکنون به 73 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: شاخص برخورداری از آب سالم و کافی از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان یونیسف بر اساس معیارهای فاصله، زمان و نوع دسترسی به آب تعیین شده است.
وی گفت: جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی در ابتدای دولت یازدهم بیش از یک میلیون و 328 هزار نفر بود که طی چهار سال گذشته بیش از 247 هزار و 960 نفر به این تعداد افزوده شده است.
دانشگر افزود: جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی در این استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 19 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به کاهش حدود 58 درصدی تعداد روستاهای این استان که با تانکر سیار آب رسانی می شوند، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم یک هزار روستا در خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شدند که این تعداد اکنون به حدود 420 روستا کاهش یافته است.
وی همچنین از افزایش 33 درصدی حجم ذخیره مخازن آب روستایی طی این مدت خبر داد و گفت: حجم مخازن ذخیره آب در روستاهای خراسان رضوی 269 هزار و 970 متر مکعب است که 67 هزار و 638 متر مکعب آن در چهار سال گذشته ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 11 درصدی لوله گذاری شبکه آب روستایی افزود: هم اکنون طول لوله گذاری شبکه آب روستایی این استان شامل خط انتقال و شبکه توزیع 20 هزار و 885 کیلومتر است که 2 هزار و 136 کیلومتر آن در دولت یازدهم ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با 569 هزار و 928 مشترک هم اکنون حدود 11 درصد از مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی جمعیت روستایی برخوردار از سیستم های دفع بهداشتی فاضلاب در خراسان رضوی طی دولت یازدهم گفت: در این مدت سه هزار و 870 نفر در روستاهای این استان زیر پوشش خدمات بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند.
هم اکنون سه هزار و 335 روستا با جمعیت بیش از یک میلیون و 733 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار دارند که هشت درصد جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی کشور را شامل می شوند.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.