به گزارش ایرنا، جواد حدادنیا دوشنبه شب در نشست خبری افزود: اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در سال 92 حدود یک درصد بود.
وی اظهار کرد: همچنین در سال جاری 80 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافته که در طرح های عمرانی نیمه تمام هزینه می شود.
وی گفت: سه طرح توسعه دانشکده علوم پایه، خوابگاه دانشجویی و سالن غذا خوری مهمترین طرحهای نیمه تمام دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف اعتباری هستند که پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد دارند.
حدادنیا افزود: این دانشگاه در زمینه جذب هیات علمی از دانشگاه های پیشرو کشور است بطوریکه در سه سال گذشته 73 عضو هیات علمی جذب کرده است.
وی با اشاره به رشد نشریات دانشجویی نیز اظهار کرد: تعداد نشریات دانشجویی این دانشگاه از هفت نشریه در سال 92 به 51 نشریه در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیز از هشت کرسی در سال 92 به 18 جلسه در سال 96 رسیده است.
حدادنیا با اشاره به دیپلماسی فعال علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه 200 هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاههای اروپایی از جمله لیون، پاریس 13 فرانسه، تورین ایتالیا و شرکتهای اروپایی منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر شهرستان سبزوار در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است، افزود: دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی دارد در هر نیمسال تحصیلی برای مفاخر شهرستان به ویژه بزرگانی که در قید حیات هستند مراسم بزرگداشت برگزار کند.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور در کشور است که با حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی، 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و 10 دانشکده است.
7500 / 6053 خبرنگار: حسین آزاد منجیری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.