به گزارش ایرنا محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست صمیمی وزیر کشور با نخبگان و خانواده شهدا در محل استانداری خراسان رضوی افزود: موضوع بافت پیرامون حرم، درد مزمن و کهنه ای است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همچنان همه مدیران و دست اندرکاران را متاثر کرده است.
وی بیان کرد: علی رغم مخالفت وزارت کشور با طرح احیای بافت فرسوده اطراف حرم، طرح جدیدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ابلاغ شده که هیچ کدام از متغیرهای اقتصادی در آن لحاظ نشده و اگر اجرایی شود شرایط را حداقل 20 سال به عقب خواهد برد.
وی افزود: طرح مذکور در نقطه آغاز خود به دلیل حذف تراز صفر حداقل به 50 هزار میلیارد ریال پول نیاز دارد، حقوق مکتسبه ای که در آنجا تعریف شده و حدود 60 پروژه ای که پروانه برای آنها صادر شده است و بسیاری موارد دیگر نیاز به منابع مالی دارد که در طرح جدید هیچ فکری برای آنها نشده است.
وی از وزیر کشور خواست، دستور دهد یک کارگروه ویژه با محوریت وزارت کشور برای بررسی طرحی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری برای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تعریف شده است، تشکیل شود.
حیدری گفت: شورای اسلامی شهر مشهد در همان ابتدا و قبل از آغاز به کار رسمی خود در دوره پنجم، به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشته و خواستار توقف طرح مذکور برای مطالعه بیشتر شد اما شورای عالی شهرسازی و معماری طرح خود را ابلاغ کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: منابعی که در اختیار شهرداری هاست، پایدار نیست و از آنجا که ساخت و ساز دچار رکود است، این منابع کمتر از قبل است لذا همراهی دولت با شهرداری در عمل به تکالیف قانونی در خصوص بودجه در این شرایط سخت می تواند یاری گر شهرداری و شورای شهر باشد.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی و نوسازی مرکز شهر مشهد یک طرح بزرگ ملی است که مناطق پیرامونی حرم مطهر حضرت رضا (ع) را دربر می گیرد.
شنبه هفته جاری دبیر شورای‌ عالی شهرسازی ‌و‌ معماری در نامه‌ ای به استانداری خراسان ‌رضوی مصوبه ۱۱ بندی شورا در خصوص طرح بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت‌ امام‌ رضا (ع) را، با تاکید بر لغو طرح نوسازی ‌و ‌بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مصوب در سال ۱۳۸۷، ابلاغ کرد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.