علی جنانی عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: از 34 میلیارد ریال اعتبار مصوب برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی تاکنون 10 درصد پرداخت و 30 درصد شناسایی و معرفی‌ شده است.
وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته به 1.13 درصد رسید اظهار کرد: به درجه مکانیزاسیون بی ‌توجهی می ‌شود.
وی گفت: برنامه ‌ریزی امسال برای تأمین ادوات جدید کشت‌ ها متفاوت خواهد بود زیرا مکانیزاسیون برای غلات قابل ‌قبول اما برای باغات کافی نیست.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان با تأکید بر اینکه 40 درصد از کاهش عملکرد مربوط به عدم مبارزه با علف ‌های هرز است، افزود: طی سال زراعی اخیر در پنج هزار هکتار اراضی این شهرستان مبارزه با علف ‌های هرز انجام ‌شد که تلاش داریم با به کار بردن ادوات مکانیزاسیون در این حوزه سطح عملکرد را تا 40 درصد افزایش دهیم.
وی با اشاره به در نظر گرفتن 300 میلیارد ریال برای آبیاری تحت ‌فشار و خط انتقال در سال زراعی پیش رو برای این شهرستان اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد ریال این مبلغ پرداخت شده و اجرای پروژه شبکه سه و چهار اراضی سد با مساحت 420 هکتار در دستور کار قرار دارد.
وی یکی از راه ‌های معرفی محصولات شهرستان را برند سازی و برگزاری جشنواره ‌های محصولات کشاورزی دانست و گفت: برنامه ‌ریزی در سه روستای مزرج، کلاته حاجی برات و علی‌ آباد با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید انگور ارگانیک و صادرات آن انجام ‌شده که در این خصوص با شرکت آلمانی برای کسب استاندارد CBSانگور ارگانیک قرارداد منعقد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قوچان با بیان اینکه در سال گذشته 42 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شد، افزود: در سال زراعی اخیر سرمای پاییزه و بهاره و خشکسالی به باغات و غلات این شهرستان خسارت وارد کرد که باعث شد 9 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته برای 30 هکتار از باغات قوچان طرح فراز تعریف‌ شد که این رقم در سال جاری به 350 هکتار رسیده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه‌ های خبری و تصویری فعال است.
7501 / 6053 خبرنگار: حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.