به گزارش ایرنا سید جواد حسینی عصر شنبه در نشست شورای اداری بجستان با بیان اینکه خط و فعالیت سیاسی در پارلمان بانوان معنا ندارد، افزود: فعالیت سیاسی باید در قالب احزاب باشد و نباید در این پارلمان به دنبال فعالیتهای سیاسی بود.
وی خواستار استفاده از ظرفیت این پارلمانها برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اشتغال، رفع مشکلات محیط زیست، کاهش مفاسد و آسیبهای اجتماعی شد.
وی اظهار کرد: پارلمان بانوان در شهرستان های این استان به نسبت جمعیت هر شهرستان 35 تا 75 نفر عضو دارد و نظرهای مشورتی اعضا در قالب پنج کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد و پارلمان بانوان استان هم 25 شهریور ماه جاری با رای اعضای پارلمان شهرستانها انتخاب و آغاز به کار می کند.
حسینی با تاکید بر اهمیت واگذاری 30 درصدی مدیریت های تولیدی استان خراسان رضوی به بانوان گفت: در شرایطی که زنان در زمینه های مختلف علمی از مردان پیشی گرفته اند در واگذاری مسئولیت به این قشر نیز باید توجه داشت.
وی افزود: پارلمان بانوان به دنبال افزایش نقش آفرینی و استفاده بیشتر از ظرفیتهای بانوان در عرصه های مدیریتی جامعه است.
وی با اشاره به ایجاد 36 هزار شغل در سال 1394 و یکصد هزار شغل در سال گذشته در استان خراسان رضوی اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود یک هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که این امر در تاریخ کشور بی نظیر است.
فرماندار بجستان نیز گفت: 15 هزار نفر از بانوان این شهرستان در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارند و این قشر نقش بسیار فعال در حوزه اشتغال منطقه داشته است.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: با هدف تقویت مشاغل خرد و خانگی 34 درصد از اعتبارات حوزه بانوان بجستان در سال گذشته پرداخت شد.
وی اظهار کرد: باید با استفاده حداکثری از ظرفیتهای بانوان در تصمیم گیری ها، زمینه پویایی این قشر در صحنه های مختلف فراهم شود.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.