به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: توانمند سازی و افزایش مشارکت زنان در فرصتهای شغلی، آموزش در حوزه ازدواج و خانواده از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است.
سید جواد حسینی مهمترین نتایج این اقدامات را کاهش 12.1 درصدی طلاق در استان خراسان رضوی طی چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ذکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت حضور زنان در نقش آفرینی و تحقق سیاستهای دولت تدبیر و امید، از افزایش سن ازدواج، تعداد طلاق و تجرد زنان به عنوان مهمترین مشکلات زنان و خانواده یاد کرد.
وی تلاش برای ایجاد ازدواج آسان را رویکرد دیگر دولت تدبیر و امید دانست و افزود: 60 هزار و 539 فقره وام قرض الحسنه ازدواج یکصد میلیون ریالی طی سال گذشته در این استان پرداخت شد.
وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 33 هزار فقره وام ازدواج به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.
فرماندار گناباد نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 40 هزار نفر از جمعیت 82 هزار نفری این شهرستان را بانوان تشکیل می دهد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بانوان در بخشهای مختلف جامعه تاکید کرد.
محمد علی نبی پور گفت: با وجود سطح بالای علمی بانوان گناباد حضور این قشر در فعالیتهای تولیدی، اشتغال زایی و کارآفرینی کم رنگ است که باید افزایش یابد.
پارلمان بانوان گناباد هفتمین پارلمان بانوان در شهرستانهای استان خراسان رضوی است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.