معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از اجرای فرش گل در صحن جامع رضوی حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا  به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی گفت: با هماهنگی انجام شده به مناسبت میلاد با  سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گل فرشی به مساحت بیش از 300 مترمربع در صحن جامع رضوی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی دوطرفه بودن این گل فرش تاکید کرد: در این طرح فرش 15 هزار بوته گل و درختچه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و متن نوشته شده در این طرح فرش که از القاب حضرت رضا(ع) انتخاب شده، «یا عالم آل محمد(ص)» و «یا امام رئوف(ع)» خواهد بود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: زمینه این فرش با گل‌های اطلسی، پریوش، شمعدانی، تاج خروس و شمشاد آماده خواهد شد و متن آن نیز تمامی با گل‌های داوودی و جعفری زرد رنگ جانمایی خواهد شد.

منبتی با اشاره به گل‎آرایی ایام دهه کرامت حرم مطهر رضوی افزود: 200 هزار شاخه و بوته گل توسط ناظران گل در این ایام به حرم مطهر رضوی اهدا شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده در شب و روز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) این گل‎آرایی به اوج خود خواهد رسید و صحن و سرای حضرت رضا(ع) باغ گل خواهد شد.

وی تاکید کرد: گروه گل‌آرایی عتبات عالیات و حرم مطهر رضوی که 2 سال سابقه گل‌آرایی صحن وسرای حضرت رضا(ع) را هم در کارنامه دارند، در این ایام با جمع‌آوری گل از ناذران بازار گل تهران با یک تریلی گل امسال نیز به مشهد الرضا(ع) خواهند آمد و فضاسازی و گل‌آرایی این مکان مقدس را برعهده خواهند داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.