به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: این حرکت فرهنگی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را مستاصل کرده است.
وی با اشاره به آغاز مقدمات آیین حج گفت: حج امسال با هر سال متفاوت است چون همراه و آمیخته با جهاد است.
وی اظهار کرد: وازدگی ملتها از استکبار جهانی و گرایش و توجه آنها به سمت ارزشهای انقلابی و اسلامی روز به روز سفره استکبار را جمع تر کرده است.
امام جمعه مشهد گفت: همین وضعیت باعث شده است که آنها درصدد لطمه زدن هر چه بیشتر به جمهوری اسلامی برآیند و تحریم های ناروای اخیر آمریکا در همین راستا است.
علم الهدی افزود: آنچه مایه تاسف است این است که برخی در داخل کشور سعی دارند فضایی را فراهم کنند تا آمریکا از تحریم هایش بیشترین بهره برداری را بکند.
وی گفت: نوع برخورد مسئولان با تحریم های آمریکا چه در دولت و چه در مجلس مناسب نیست و در حالی که کنگره آمریکا با اجماع 98.5 درصدی ایران را تحریم می کند مسئولان کشور ما تنها به محکوم کردن این اقدام بسنده می کنند.
او افزود: عکس العمل نادرست دیگر این است که گفته می شود این تحریم ها چیز جدیدی نیست و از قبل هم بوده است و حال آنکه این گونه نیست.
وی گفت: برخی هم گفته اند که تحریمهای اخیر آمریکا توافق هسته ای را نقض نکرده است در حالی که مگر قرار بوده که در برجام فقط تحریم های هسته ای برداشته شود؟
امام جمعه مشهد گفت: عده ای برای برجام قداست قائل شده و می گویند آمریکا می خواهد ما را وادار به خروج از برجام کند اما ما از این توافق خارج نمی شویم و در حالی که دشمن مدام دارد ما را تحریم می کند، ما مماشات می کنیم که این شرایط به نفع دشمن است.
علم الهدی افزود: درست است که معاملات نفتی انجام می شود اما به ازای فروش نفت هر کالایی که از بیرون مرزها به داخل وارد می شود بازار اشتغال ما را سد می کند و در حالی که فناوران بومی در اجرای پروژه ها به مراتب بهتر از رقبای خارجی عمل می کنند اما به ازای نفت فروخته شده مجبور شده ایم اجرای این پروژه ها را به کشورهای دیگر واگذاریم.
او گفت: ما از دشمنی دشمنان وحشتی نداریم بلکه از ریل گذاری داخلی که موجب اثرگذاری دشمنی دشمن می شود وحشت داریم.
1922/5132
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.