به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، پنجشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند اما در حوزه تصمیم گیری نقش چندانی ندارند و بر این اساس دولت بنا دارد ترتیبی بدهد تا زمینه حضور آنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها پررنگ تر شود.
وی گفت: بر این اساس و با هدف افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری برنامه های توسعه استان، طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی تهیه شده که در این چهارچوب استانداری خراسان رضوی بخشی از فرصتهای تصمیم گیری را به بخش غیردولتی، جامعه زنان و فرهیخته استان واگذار می کند.
موهبتی افزود: بر اساس طرح مصوب کارگروه زنان و خانواده استانداری، قرار است به مناسبت روز 'تشکلها و مشارکتهای اجتماعی' پارلمان بانوان، به صورت آزمایشی در سه شهرستان تربت حیدریه، خواف و بینالود فعال شود.
فرماندار تربت حیدریه همچنین با بیان اینکه این پارلمان دارای ارکانی همچون مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیسیونهای تخصصی خواهد بود، گفت: مجمع عمومی استانی این تشکل نیز شامل 96 بانوی صاحبنظر، فعال، فرهیخته، کارآمد، مجرب، علاقه مند و موثر از اقشار و گروههای مختلف خواهد بود.
موهبتی افزود: اعضای این پارلمان از بین زنان عضو هیات علمی دانشگاهها، هنرمندان، ورزشکاران، اعضای کانون های فرهنگی هنری، بسیجیان، طلاب حوزه های علمیه، فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی، اعضای سازمانهای مردم نهاد و نظام های حرفه ای و دانشجویان انتخاب می شوند.
وی گفت: کمیسیونهای اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی نیز کمیسیون های پنجگانه این پارلمان را تشکیل می دهند.
فرماندار تربت حیدریه با معرفی فاطمه ناصری به عنوان مشاور خود در امور بانوان، از وی خواست هر چه سریعتر نسبت به تشکیل پارلمان بانوان در این شهرستان اقدام کنند.
امام جمعه تربت حیدریه نیز با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در تهران، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند از ظرفیت مناسب نماز جمعه و نیز حوزه علمیه برای تحکیم مبانی نظام اسلامی استفاده کنند.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی با بیان اینکه نماز جمعه جایی است که دل ها را محکم و ایمان ها را قوی می کند، افزود: از طریق تریبون نماز جمعه دیدگاه های مردم به مسئولان منعکس می شود و در مقابل ائمه جمعه نیز، از این تریبون به هدایت همه آحاد مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر نظام و انقلاب اسلامی می پردازند.
رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه نیز گفت: تربت حیدریه در کنار رتبه نخست جهان در زمینه تولید زعفران و رتبه اول کشور در زمینه تولید ابریشم، رتبه نخست طلاق استان را داشته و بسیاری از دیگر آسیب های اجتماعی را دارد.
داریوش وکیلی، تربت حیدریه را سومین شهر مهاجرپذیر استان دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از افرادی که به شهر ما مهاجرت می کنند
از حیث سواد و تخصص در سطح بالایی نیستند و با ورود خود جز آسیب چیز دیگری برای ما نمی آورند.
وی همچنین با انتقاد از عدم مناسب سازی معابر عمومی این شهر برای معلولان، گفت: این وضعیت موجب حبس خانگی این قشر شده و
ضمن محروم ساختن آنان از حضور در مسجد جامع، نماز جمعه و دیگر آیین های فرهنگی و مذهبی، به همین علت حتی امکان شکایت بردن به فرمانداری و دیگر دستگاه های مسئول را از آنان سلب کرده است.
در این نشست از 'نوید داور'، دانش ‌آموز پایه چهارم ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی تربت حیدریه، به دلیل کسب موفقیت در المپیاد فیزیکدانان جوان جهان در کشور مالزی و کسب نشان نقره، قدردانی شد.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.