مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل و کرامات حضرت امام رضا (ع)، تقویت باورهای دینی و مذهبی دانش ‌آموزان، معرفی و بازشناسی شخصیت، ویژگی ‌ها و فضایل اخلاقی آن حضرت است.
محمد تقی فخریان افزود: این جشنواره با موضوع 'امام رضا (ع)، معرفت، زیارت' یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی - هنری دانش‌ آموزی در حوزه سیره رضوی است که برای دهمین سال توسط بنیاد فرهنگی رضوی و با همکاری سایر نهادهای مرتبط در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی اظهار کرد: بیش از 50 هزار اثر از دانش آموزان 28 کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی گفت: این جشنواره برای دانش ‌آموزان دوره ابتدایی داخل کشور در رشته ‌های دل‌ نوشته، نقاشی و خط تحریری و برای دانش آموزان دوره متوسطه داخل کشور در رشته ‌های دل ‌نوشته، نقاشی، خوشنویسی، داستان، شعر، عکاسی، فیلم کوتاه و سرود برگزار شد و دانش آموزان فارسی ‌زبان خارج از کشور نیز در تمام مقاطع تحصیلی آثار خود را در رشته‌ های شعر، دل ‌نوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تعامل با بیش از 10 نهاد و موسسه را یکی از اتفاقات خوب این جشنواره ذکر کرد و افزود: آثار رسیده به این جشنواره در مقایسه با دوره قبل 20 درصد افزایش داشته و افق پیش روی این جشنواره حضور 500 هزار دانش ‌آموز می باشد که با همکاری نهادهای دست اندرکار محقق خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح 'زائران مهر' توسط این بنیاد با همکاری آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: این طرح قبل از دهه کرامت آغاز شده و تا پایان سال، مدارس امام رضا (ع) میزبان 50 هزار دانش ‌آموز زیارت اولی از سراسر کشور خواهند بود.
در این جشنواره از 50 دانش آموز دارنده رتبه های اول تا سوم در هر رشته قدردانی شد.
در مراسم مزبور که 350 دانش ‌آموز مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد حضور داشتند از پوستر یازدهمین دوره جشنواره بین المللی هشتمین خورشید ولایت و نمایشگاهی از 50 اثر برتر دانش ‌آموزان در بخش خوشنویسی و نقاشی رونمایی شد.
بنیاد فرهنگی رضوی مسئولیت مدارس امام رضا (ع) زیر پوشش آستان قدس رضوی را در مشهد برعهده دارد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.