حجت الاسلام ابراهیم معادی روز پنجشنبه در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از انقلابریال در جمع خبرنگاران افزود: گاهی دشمن می خواهد از طریق برخی نفوذیها وحدت را تخریب کند و وقتی خطیب جمعه به مردم درباره این جریان هشدار می دهد برخی از همان نفوذیها امام جمعه را به وحدت شکنی متهم می کنند.
وی به حضور نمازگراران جمعه در راهپیماییهای ضدصهیونیستی و ضداستکباری روزهای جمعه اشاره و بیان کرد: مردم در نمازجمعه استکبارستیزی و دشمن شناسی را به نمایش می گذارند لذا همه معتقدان به نظام با هر سلیقه باید برای رونق نماز جمعه به عنوان یک عامل وحدتبخش تلاش کنند.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: برخی ساخت مصلا را برای شهرشان امتیاز می دانند در حالی که وقتی مسجدجامع شهر بزرگ است و پیش از این مردم و ملائک در آن مکان رفت و آمد داشته اند چه دلیلی برای هزینه مجدد برای ساخت مصلا وجود دارد.
وی افزود: گنجایش هیچیک از مصلاهای کشور برای نمازگزاران عید فطر کافی نیست لذا ساخت مصلا برای اقامه نماز عید فطر هم استدلال درستی نیست.
حجت الاسلام معادی ادامه داد: برای اقامه نماز جمعه مسجدجامع برخی شهرها را در خراسن رضوی توسعه داده ایم و هم اکنون نمازجمعه شهرستانها در 17 مورد در مساجد جامع و مصلاها و بقیه در مساجد و یا حسینیه های بزرگ اقامه می شود.
خراسان رضوی با شش میلیون و 400 هزار نفر جمعیت 53 پایگاه نماز جمعه فعال دارد. نیمی از نمازگزاران جمعه را در این استان نمازگزاران مشهدی تشکیل می دهند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.