حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در گردهمایی سراسری آموزشی فرهنگی مربیان مهدویت در مشهد افزود: بطور مثال در حوزه و دانشگاه خیلی از مطالب و حرفهایی که می خوانیم ضرورتی ندارد و خیلی از چیزهایی را که ضرورت دارد نمی خوانیم.
وی گفت: الان یکی اشتباهاتی که صورت می گیرد ورود فله ای به دانشگاه است که سالی یک میلیون دانش آموخته بدون مهارت از آن خارج می شوند.
او افزود: در بعد رسانه ای نیز خیلی از برنامه های تلویزیون سرکاری است و نباید وقت خود را برای آن گذاشت. بسیاری از سئوالاتی که در برنامه های مختلف پرسیده می شود بی فایده است مثل این که می پرسند فلان حدیث از امام حسن(ع) است یا امام حسین(ع).
حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: در نیمه شعبان می‌ پرسند اسم چه کسی مهدی است تا جایزه بدهند در حالی که اسم یک چیز معمولی است. یک نفر نام فرزند خود را علی می گذارد یا حسن و بهتر است بگوییم چه کسی یک حدیث از ائمه(ع) یاد دارد تا جایزه بدهیم.
وی گفت: مثال دیگر اینکه با خط کوفی بر دیوار حرمهای معصومین(ع) و امامزادگان حدیث و آیات قرآن می نویسند که نه دیده و نه خوانده می شود در حالی که بیشتر مردم حداکثر می توانند عربی بخوانند نه خط کوفی.
او افزود: در اسلام فارغ التحصیل نداریم چرا که خدا به موسی گفت از خضر چیز یاد بگیر یا قرآن در قالب دعا به ما آموخته است که از خدا بخواهیم علممان را زیاد کند. همیشه درحال علم آموزی و مطالعه باشید، به مطالب مهم توجه کنید و یا کتابهایی بخوانید که نویسنده آن سابقه زیادی داشته باشد. مربیان مهدویت حرفهایی بگویند که عرف متوجه شود یعنی دین را آسان بگویند و روان کنند.
حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: چادر سیاه به عنوان حجاب بانوان برای خیابان خوب است اما سر کلاسی که معلم و شاگرد دختر هستند می توان از چادر رنگ شاد یا مانتوی رنگ شاد استفاده کرد. دانش آموز چه گناهی کرده یک ساعت رنگ سیاه نگاه کند؟ و البته رنگ شاد باید طبیعی باشد نه این که گل و بلبل و تصاویر غیرمتعارف داشته باشد.
وی گفت: ازدواج جوانان هم ربطی به همسان بودن سواد آنها ندارد چون اگر چنین بود همسران مراجع تقلید باید همسطح ایشان بودند و اجتهاد داشتند در حالی که چنین نیست.
او با ستایش از کار فرهنگی افزود: اشرف موجودات انسان است و اشرف انسانها انبیا و کار انبیا هم کار فرهنگی بوده است.
نخستین دوره آموزشی مهارتی یاران مهدی موعود ویژه فارغ التحصیلان دوره های تربیت مربی معارف مهدویت سراسر کشور با حضور ۶۰۰ نفر تا روز شنبه آتی در مشهد ادامه دارد.
خبرنگاران: مصطفی نخعی و کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.