نماینده مردم شهرستان ‌های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال علامه شیخ محمد تقی بهلول گنابادی به شهرستان ‌های گناباد و بجستان سفر کرد

حمید بنایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پنج شنبه 5 مردادماه پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا امام رضا (ع)  به شهرستان های گناباد و بجستان سفر کرد.

وی اظهار کرد: غبارروبی گلزارهای شهدای گمنام گناباد و بجستان، حضور در جلسه شورای اداری بجستان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با جمعی از نخبگان بجستان و شرکت در مراسم سالگرد علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی از جمله برنامه‌ های سفر رئیس قوه مقننه به شهرستان های گناباد و بجستان می باشد.

به گزارش ایلنا، علامه حاج شیخ محمدتقی نظام الدینی معروف به بهلول گنابادی از عارفان و فقهای بنام ایران بوده که در سال 1279 هجری شمسی در روستای بیلند شهرستان گنابد دیده به جهان گشود و در زمان دستور رضاخان پهلوی مبنی بر کشف حجاب ، پرچمدار واقعه مسجد گوهرشاد بوده است و پس از آن واقعه نیز بیش از 30 سال در زندان و تبعید به سر می برده است. وی سرانجام در روز جمعه ۷ مرداد ماه ۱۳۸۴ پس از ۱۰۵ سال زندگی، دار فانی را وداع گفت و پیکرش بعد از تشییع در تهران، مشهد و تربت حیدریه در روز ۱۲ مرداد در گناباد دفن شد. اکنون آرامگاه وی که در ورودی شهر گناباد قرار دارد، پذیرای بسیاری از اهالی علم و ادب است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.