به گزارش ایرنا مسعود مهدی زاده عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح جانمایی اراضی نواحی صنعتی روستای نوده انقلاب از توابع شهرستان خوشاب و 2 بخش ششتمد و روداب سبزوار افزود: از محل اعتبارات توسعه متوازن نیز مبلغی برای توسعه زیرساخت شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده که هنوز میزان آن اعلام نشده است.
وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 410 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد حدود 300 واحد صنعتی به دلیل مشکلات خاص مدیریتی و کمبود نقدینگی نیمه تعطیل هستند .
وی گفت: در راستای فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل و احیای واحدهای صنعتی تعطیل در سطح استان سامانه بهین یاب از خرداد امسال فعالیت خود را آغاز کرد که در مجموع 306 واحد صنعتی در سطح استان در این سامانه ثبت کردند که از این تعداد 154 واحد مربوط به شهرک های صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: پرونده حدود 60 واحد صنعتی از این تعداد بررسی و برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی گفت: همچنین امسال یک هزار و 330 میلیارد ریال در قالب اعتبارات کمک های فنی و اعتباری به توسعه زیر ساخت های استان اختصاص یافت که با مساعدت مسئولان استانی بخشی از این اعتبار به شرکت شهرک های صنعتی اختصاص می یابد.
مهدی زاده عنوان کرد: برنامه ریزی شده امسال 22 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات دارای یارانه برای رونق بخش تولید و صنعت اختصاص یابد.
وی افزود: اکنون طرح ایجاد شهرک صنعتی داورزن و شهرک صنعتی شماره پنج مشهد در سطح استان در حال اجراست که امید است این طرح ها در نیمه دوم امسال به بهره برداری رسیده و برای سرمایه گذاری آماده شود.
مهدی زاده در زمینه احداث نواحی صنعتی در روستای نوده انقلاب از توابع شهرستان خوشاب و 2 بخش ششتمد و روداب از توابع شهرستان سبزوار افزود: اراضی مورد نیاز برای استقرار این نواحی صنعتی جانمایی شد که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان، عملیات اجرایی ایجاد این نواحی آغاز می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفت برای توسعه شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری به بانک ها اختصاص یافت تا در قالب تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، موضوع زیرساخت شهرک های صنعتی به خصوص در بخش فاضلاب، ایجاد تصفیه خانه و تامین مخابرات تصویب شد.
وی اضافه کرد: هم چنین در این برنامه مقرر شد تا دولت از محل اعتبارات مناطق محروم در این مناطق تا سقف 49 درصد سرمایه گذاری کند تا زمینه سرمایه گذاری 51 درصدی برای بخش خصوصی فراهم شود.
سبحانی فر ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان سبزوار و خوشاب، پنج ناحیه صنعتی جدید در این 2 شهرستان ایجاد می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: پرداخت تسهیلات توسط کارگروه های استانی باعث رفع موانع تولید و ایجاد رونق اقتصادی در بخش صنعت شده است.
سبحانی فر ادامه داد: سال گذشته 170 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رفع موانع تولید به 25 هزار واحد تولیدی در کشور پرداخت شد که از این مبلغ 130 هزار میلیارد ریال به 15 هزار واحد صنعتی پرداخت شد.
وی به رشد پنج برابری صنعت ظرف پنج سال گذشته در سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: تا پایان امسال 11 واحد صنعتی صنایع تبدیلی در شهرک شماره 2 این شهرستان به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال حدود 500 نفر را فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سبزوار نیز گفت: در مجموع 32 هکتار از اراضی ملی برای احداث نواحی صنعتی در روستای نوده انقلاب از توابع شهرستان خوشاب و 2 بخش ششتمد و روداب سبزوار اختصاص یافت.
اسماعیل نامنی افزود: مجوز استقرار این واحدهای صنعتی در سال گذشته از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گرفته شد که با استقرار این نواحی صنعتی و حضور سرمایه گذاران، زمینه برای توسعه اشتغال در این مناطق فراهم می شود.
استان خراسان رضوی دارای 45 ناحیه و شهرک صنعتی است. شهرستان سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و حدود 70 واحد صنعتی در این 2 شهرک فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.