سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در نشست با سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: امنیت نقش مهمی در جامعه دارد و در این میان خراسان رضوی از شرایط خاص برخوردار است.
وی اظهار کرد: تمام مولفه های برهم زننده امنیت و تنش آفرین از قبیل مرزهای طولانی و مشترک، جمعیت سیال و ترکیب موزائیکی آن، تنوع اقوام و مذاهب، حضور اتباع بیگانه، ترانزیت، قاچاق و مواد مخدر، در این استان وجود دارند.
وی گفت: در این میان ساختار دستگاه های امنیت ساز به ویژه نیروی انتظامی که جزو محبوبترین دستگاه ها
بوده و وجود آن برای مردم احساس امنیت و آرامش در بر دارد، از اهمیت بسیار برخوردار است.
حسینی افزود: ساختار این مجموعه از نظر تعداد و امکانات پاسگاهها، نیروی انسانی، رویه ها و قوانین کمک کننده و اعتبارات پشتیبانی کننده، متناسب با حجم کار و شرایط آن در این استان نیست.
وی اظهار کرد: در عین تقویت این ساختارها و نیروها باید از ظرفیت های دیگر نیز نظیر سپاه، ارتش و نیروهای سیاسی بهره گرفت زیرا همه در تامین امنیت دخیل هستند.
وی با بیان اینکه موضوع امنیت امری فراتر از شورای تامین است و باید در قالب شورای اداری دیده شود، گفت: عملکرد هر یک از دستگاه ها می تواند منجر به امنیت یا ناامنی شود.
حسینی افزود: علاوه بر دستگاه های اجرایی، تمام همه نیز باید در تامین امنیت حضور و مشارکت داشته باشند.
وی توانا سازی مردم، قدرت خود کنترلی مردم، درک مردم از امنیت و مشارکت آنان در امنیت را در این راستا محوری خواند و اظهار کرد: نقش اول در امنیت را مردم دارند.
وی با بیان اینکه در تامین امنیت، مردم پایه هستند گفت: برای امنیت پایدار باید ضرورت آن برای مردم روشن شود و برای تحقق این امر باید سه مرحله نمادینه سازی، ستاد سازی و نهادینه سازی محقق شود.
حسینی افزود: ساختار این امر در نیروی انتظامی استان تعریف شده و به طور طبیعی نهادینه می شود و امنیت عمومی گسترش می یابد.
وی با بیان اینکه امنیت مردم نهاد ابعاد مختلف دارد اظهار کرد: نخست پیگیری از نوع اولیه است بدین مفهوم که چگونه جامعه را تواناساز و تاب آور کنیم که از ناامنی جلوگیری و امنیت اولیه حفظ شود که در این زمینه محور اصلی، آموزش به مردم در بخش های مختلف است.
وی بخش دیگر امنیت را پیشگیری موضعی و وضعی دانست که در آن چگونگی کالبد جامعه برای امنیت یا از بین رفتن امنیت تعیین می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی در این راستا تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز را از دیگر مواردی دانست که باید با جدیت پیگیری شده و شکل گیرد.
وی این امر را اقدامی ارزشمند در نهضت پاسگاه سازی و تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز دانست.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.