به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، چهارشنبه در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه خراسان رضوی افزود: اینکه عده ای هفته ای یک بار در روز جمعه به انتظامات، تدارکات و تامین سرما و گرمای نماز جمعه مشغول باشند باعث می شود این ستادها دچار روزمرگی شوند.
وی ادامه داد: هر چند تدارکات، انتظامات و دیگر امور برای نماز جمعه لازم است اما برگزاری نماز و فعالیت ستادهای نمازجمعه را نباید فقط در این کارها خلاصه کرد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب از ستادهای نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی تعبیر کرده اند و قرارگاه جایی است که تمام امکانات مقابله با دشمن، نقشه ها و برنامه های دفاع از نظام و کشور در برابر دشمن و فعالیت عملیات اجرایی در یک جا جمع شود و در راس آن یک فرمانده باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در قرارگاه فرهنگی باید دقیقا مشخص شود افراد در این عرصه چه مقدار فعالیت فرهنگی در طول هفته و حاشیه نماز جمعه به عنوان پدافند قوی در برابر تبلیغات دشمن انجام می دهند.
آیت الله علم الهدی افزود: ما درگیر مبارزه و جنگ با دشمنی هستیم که قصد براندازی نظام و انقلاب را دارد و باید دفاع کنیم، بنابراین قرارگاهی لازم داریم که کانون لجستیک باشد تا حرکت ها علیه دشمن با قدرت انجام شود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه برنامه های انسان ساز خاصی که مرکز تجمع، تراکم و تدارکات مردمی و نیروهای مدافع انقلاب و نظام باشد باید در قرارگاه های فرهنگی طراحی شود افزود: ستادهای نماز جمعه باید حداکثر فعالیت را در راستای بصیرت افزایی، شناخت و تولید معرفت داشته باشند.
وی گفت: باید ستادهای نماز جمعه را از روزمرگی درآورد تا جوانان جذب نماز جمعه شوند و باید تلاش شود تا کارگزاران نظام و انقلاب از نسل سوم باشند و اگر انقلاب به نسل سوم منتقل نشود و نیروهای مومن و انقلابی که پای ولایت و ارزشها ایستاده و از هیچ چیز نترسند در این نسل تربیت نشود، انقلاب سقوط می کند.
آیت الله علم الهدی افزود: نسل جوان را باید با روشهای مختلف فرهنگی و تولید وسیع فعالیتهای فکری جذب کنیم تا از نیرو، کارآیی و نشاط آنها در حوزه های مختلف استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت همه مکانها را باید شناخت و سرمایه اصلی برای کار در ستادهای نماز جمعه اخلاص است و هیچ کاری به اندازه خدمت به مردم برای بندگی خدا نیست.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون در 53 نقطه استان نماز جمعه برگزار می شود که تا آخر امسال ستاد نماز جمعه در 2 شهر دیگر استان فعال می شود.
حجت الاسلام ابراهیم معادی افزود: در نماز جمعه مشهد به طور طبیعی 2 برابر نماز جمعه تهران شرکت می کنند و از مجموع 110 هزار شرکت کننده در نمازهای جمعه استان 55 هزار نفر مربوط به آیین نماز جمعه مشهد است.
وی اظهار کرد: نماز جمعه باعث تعالی و وحدت جامعه می شود و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و عامل تربیتی موثری می باشد.
در پایان این دیدار از مسئولان و فعالان ستادهای نماز جمعه 10 شهرستان استان، که در راه برگزاری نماز جمعه فعالیت می کنند، قدردانی شد.
پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در تهران به امامت آیت الله طالقانی است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.