علی منصوریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل در مدارس ابتدایی فاقد مشاور متخصص هستیم و برای جبران این کمبود تلاش شده با اجرای طرح رابطان مشاوره از بین همکاران با مدرک تحصیلی علوم تربیتی دارای تجربه و علاقمند کمک بگیریم.
وی ادامه داد: البته این مساله باید مدیریت شود و با تامین و تربیت نیروی انسانی متخصص خلاء و کمبود در مقطع ابتدایی برطرف گردد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه مدارس مقطع متوسطه اول با توجه به اجرای طرح هدایت تحصیلی دارای مشاور هستند. هم اکنون 1400 مشاور در مدارس متوسطه اول فعالیت دارند که به ازا هر 15 نفر یک ساعت خدمات مشاوره ارائه می شود.
وی افزود: 70 درصد مدارس مقطع متوسطه دوم نیز فاقد مشاور هستند و تنها 30 درصد شامل مدارس دارای ظرفیت بالای دانش آموزری، مدارس خاص و هیات امنایی، مدارس لازم به توجه در حاشیه شهر و مناطق دارای مشکلات بیشتر از خدمت مشاور بهره می برند.
منصوریان ادامه داد: کمبود نیرو در این مقطع نیز موجب کمبود مشاور و کمرنگی این خدمت در مدارس به دانش آموزان شده است.
وی بر ضرورت حضور مشاور در مدارس و کمک به دانش آموزان تاکید و بیان کرد: مشاوران در همه زمینه های فردی، عمومی، خانوادگی و تحصیلی می توانند به کمک دانش آموزان بیایند و آنها را در حل و مدیریت مسائل و مشکلاتشان یاری دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید در روند پذیرش نیرو در آموزش و پرورش بحث مهم جذب نیروی مشاور بیش از پیش لحاظ شود.
خراسان رضوی با برخورداری از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد. از این تعداد 600 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.