امام جمعه موقت مشهد در این مراسم گفت: حجت الاسلام مدنی جزو پیشگامان همراهی با امام خمینی(ره) و مبارزات دوران ستمشاهی در جنوب استان خراسان رضوی بود و بعد از انقلاب تاکنون همواره در خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب از هیچ تلاشی برای حفاظت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه ادامه داد: امام خمینی(ره) برای زنده نگهداشتن انقلاب اسلامی اصول مختلفی را تبیین کرد که مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا و حمایت از ملل مظلوم و بی دفاع جهان در برابر سیاستهای خصمانه مستکبران در راس آنها قرار دارد.
وی افزود: باید برای حفاظت و پاسداشت از دیگر اصول انقلاب اسلامی نظیر استقلال از شرق و غرب و اصرار بر خودکفایی از ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی تلاش کرد. امروز مجموع این دستاوردها و وحدت و همبستگی امت اسلام و آزادی قدس شریف به عنوان دیگر اصول انقلاب اسلامی به عامل بیداری مسلمانان علیه سیاستهای مستکبران تبدیل شده است.
امام جمعه گناباد نیز گفت: حجت الاسلام مدنی عمر خود را در راه تحصیل علم، دین و تبلیغ آن همراه با عمل گذراند و همزمان با مبارزات مستمر علیه رژیم طاغوت در مقابل فرقه تصوف گنابادی ایستادگی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب افزود: اگر مبارزات حجت الاسلام والمسلمین مدنی با فرقه های انحرافی نبود افراد زیادی در منطقه و گناباد پیرو این فرقه می شدند.
وی گفت: حسینیه گناباد قبل از انقلاب تاکنون به همت این فرد به پایگاهی برای رفع مشکلات مردم و اصلاح میان آنها و ترویج اسلام تبدیل شده است.
شیخ محمد مدنی فرزند حاج شیخ ذبیح اله مدنی سال 1310 در روستای خیبری از توابع گناباد دیده به جهان گشود. وی سال 1324 برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه مشهد رفت و در آنجا از محضر اساتیدی چون آیات عظام ادیب نیشابوری، هاشم قزوینی و درس اخلاق میرزا جوادآقا تهرانی بهره مند. سپس برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه نجف شد. حجت الاسلام والمسلمین مدنی سپس به گناباد بازگشت و ضمن فعالیت در زمینه علوم دینی نقش مهمی در مبارزات دوران ستمشاهی و مبارزه با فرقه تصوف داشت.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهمیه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.