به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، دوشنبه در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، در نشستی خبری افزود: از سوی دیگر به علت دوری زمین از مرکز شهر، امکان تردد برای برخی از شهروندان مشکل خواهد بود.
وی گفت: این در حالی است که مردم تربت حیدریه از حیث فرهنگی و دینی و نیز باورهای اعتقادی، ریشه دارند و این وظیفه مسئولان و به خصوص مسوولان حوزه فرهنگی است تا بستر لازم برای مشارکت آنان را در آیین و مناسبت های دینی فراهم آورند.
عصمتی، جانمایی زمین مصلی در ضلع جنوبی مجموعه پیشکوه را مربوط به سال 86 دانست و گفت: در آن زمان وعده 16 هکتار زمین به ما داده شد اما در نهایت قرار شد کار ساخت مصلی در گستره 2 هکتار، نیمه نخست پارسال آغاز شود.
وی، حدفاصل حیدرآباد تا روستای فرزق، در حومه شمالی تربت حیدریه را برای ایجاد مصلی مناسب دانست و گفت: اگر زمین مسطحی در این محدوده و یا در حدفاصل مرکز شهر تا شهرک ولیعصر پیدا شود، برای این کار مناسب تر خواهد بود.
پیش تر مسئول ستاد نماز جمعه تربت حیدریه گفته بود که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای ساخت مصلای این شهر سه میلیارد ریال مصوب کرده که چون تاکنون اقدامی در آن صورت نگرفته، تنها مبلغ 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
امام جمعه تربت حیدریه از پایگاه نماز جمعه به عنوان محلی برای بیان دیدگاه های رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: حتی برخی فقها معتقدند امام جمعه ای که نظرش مغایر با دیدگاه های رهبری است، نمازش درست نیست.
عصمتی افزود: از طریق تریبون نماز جمعه دیدگاه های مردم به مسئولان منعکس می شود و در مقابل ائمه جمعه نیز، از این تریبون به هدایت همه آحاد مردم و مسئولان برای حرکت در مسیر نظام و انقلاب اسلامی می پردازند.
اکنون آیین نماز جمعه تربت حیدریه در مسجد جامع این شهر برپا می شود اما نمازهای عید سعید فطر و قربان در محل زمین جانمایی شده مصلی در بیرون از شهر برگزار می شود.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.