محمد عجم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها پیست اسکیت روی یخ کشور در مشهد فعال است. با ساخت پیست تخصصی 'اگرسیو و اسکیب برد' که از رشته های المپیکی اسکیت است مشهد به زودی آماده برگزاری رقابتهای کشوری و حتی بین المللی خواهد شد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی به لحاظ پیستهای اسکیت در جمع 3 استان برتر کشور قرار دارد. علاوه بر موارد یاد شده پیستهای دیگری در شهرهای طرقبه، پارکهای ملت، حجاب و کوهسنگی مشهد وجود دارند که مورد استفاده علاقه مندان این رشته ورزشی هستند.
رئیس هیات اسکیت خراسان رضوی همچنین به دستاوردهای ورزشکاران مشهدی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: اسکیت سواران مشهدی موفق شده اند ظرف یک سال اخیر چهار مدال کشوری در بخش زنان و 15 مدال در بخش مردان کسب کنند.
وی گفت: محمد نعمتی و مجید نجفی دو اسکیت باز خراسانی هستند که با درخشش در رقابتهای لیگ به تیم ملی دعوت شده اند و قرار است طبق برنامه شهریور آتی به مسابقات جهانی در چین اعزام شوند.
عجم افزود: عملکرد خوب هیات اسکیت خراسان رضوی موجب شده این هیات در چهار سال منتهی به سال 95 رتبه نخست هیاتهای اسکیت کشور را به خود اختصاص دهد.
وی نیمی از فعالان این رشته را زنان ذکر و بیان کرد: بانوان در رشته اسکیت حضور خوبی داشته اند و با توجه به وجود پیست اختصاصی بانوان در پارک حجاب مشهد و برگزاری کلاسهای آموزشی برای آنها استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی شکوفا شده اند.
هزار و 200 اسکیت باز به صورت سازمان یافته و سه هزار اسکیت باز نیمه حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.