یوسف امینی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت افزود: شبهای شعر رضوان با محوریت ترویج و توسعه شعر رضوی و شناسایی استعدادهای جوان درشهرستانهای مختلف خراسان رضوی برگزار می شود.
وی ادامه داد: نخستین شب از برنامه های شبهای رضوان روز سوم مرداد جاری در نیشابور برگزار می شود. این برنامه به ترتیب در شهرهای سبزوار، کاشمر، سرخس، تربت حیدریه، تربت جام، چناران، درگز، تایباد و فریمان ادامه می یابد. مراسم پایانی شبهای شعر هشت بهشت رضوان نیز 14 مرداد در مشهد برگزار می شود.
او گفت: شهر مشهد مهد زبان و ادبیات فارسی است لذا از مسئولان بنیاد ملی امام رضا(ع) درخواست شده جشنواره شعر رضوی نیز به شهر مشهد منتقل شود تا بتوان از ظرفیتهای هنری این استان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پنج محفل انس با قرآن در شهرستانهای استان در ایام دهه کرامت برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب افزود: محافل انس با قرآن باید تبدیل به برنامه های جریان ساز شوند و در این زمینه فراگیری و فعالیتهای مردمی آنها حائز اهمیت است.
دبیر کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز گفت: براساس برنامه ریزی گلباران حرم امام رضا(ع) فردا همزمان با سالروز تولد حضرت معصومه(س) توسط خواهران مشهدی برگزار می شود.
محمدحسین عبداللهی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی محراب افزود: در این جشنواره 2 بخش جدی با محوریت آموزه های رضوی دنبال می شود. تاکنون در بخش حفظ 40 حدیت رضوی 12 هزار نفر از سراسر کشور شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: شناسایی مراکزی که با عنوان امام رضا(ع) در سراسر کشور فعالیت می کنند از دیگر برنامه های اصلی دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان رضوی است.
دهه کرامت از سوم مرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و تا 13 مرداد مصادف با سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) ادامه دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.